מנסור עבאס: "מצעד הדגלים - התגרות, צריך לבטל אותו"

שעה קלה לפני תחילת מצעד הדגלים בירושלים, תוקף יו"ר רע"מ וחבר הקואליציה את מארגני המצעד ואומר: "עיקרו צעקות שנאה והסתה לאלימות, וניסיון להבעיר את האזור למטרות פוליטיות"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/06/21 17:02 ה בתמוז התשפא

מנסור עבאס: "מצעד הדגלים - התגרות, צריך לבטל אותו"
מנסור עבאס., צילום: Flash90

בעוד זמן קצר יחל מצעד הדגלים בירושלים, כאשר המשטרה חסמה את הצירים 'הנביאים', 'דבורה הנביאה', 'הלני המלכה', 'סולטאן סולימאן' ו'שבטי ישראל' לשני הכיוונים. מי שתקף כעת את קיומו של המצעד הוא יו"ר רע"מ חבר הקואליציה מנסור עבאס, שכבר התבטא נגד קיומו של המצעד.

"מצעד הדגלים בירושלים היום הוא התגרות משולחת רסן, עיקרו צעקות שנאה והסתה לאלימות, וניסיון להבעיר את האיזור למטרות פוליטיות", תקף עבאס וטען: "השר לביטחון פנים והמשטרה היו צריכים לבטל אותו. אני קורא לכל הצדדים לא להיגרר להסלמה ולשמור על איפוק מירבי".

יו"ר רע"מ הוסיף ואמר כי, "אין ספק שמטרת יוזמי המצעד לאתגר את הממשלה החדשה ולהתיש אותה בסדרת אירועים נפיצים בתקופה הקרובה, ולהחזיר אותנו אחורה להסלמה מיותרת שתסכן חיי אדם כפי שחווינו בחודש האחרון". 

"הרשימה הערבית המאוחדת קוראת להשקיע מאמצים מדיניים כדי להגיע להסדר מדיני בין שני העמים הישראלי והפלסטיני، שמגשים את החזון אליו אנו שואפים: השגת שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין שני העמים. זהו החזון היחיד שיכול לשים קץ לסכסוך עקוב מדם", הדגיש עבאס כשהוא לא מציין כלל את האפשרות למדינה פלשתינית, דבר שנחשב יוצא דופן, ואולי מסמן את הכיוון אליו הולכים ברע"מ בקואליציה הקרובה

בשעות האחרונות דווח על לפחות 11 שריפות בעוטף עזה, כאשר באופן רשמי הוכרז שהן נגרמו מבלוני תבערה שהופרחו מעזה. כוחות כיבוי והצלה במקום. 

חבר הכנסת אבי מעוז, מ'הציונות הדתית' טען שלקרוא לרובע המכונה "המוסלמי" - "מוסלמי" זו הנדסת תודעה "למחות כנגד מצעד הדגלים בטענה שזו פרובוקציה ברובע המכונה "מוסלמי" זו הנדסת תודעה", מעוז הסביר כי "מדובר בחלק הצפון מזרחי של ירושלים העתיקה, בו התגוררו למשל, אליעזר בן-יהודה, משפחתו של ד"ר מאגנס, ראובן ריבלין, סבו של הנשיא היוצא, ואביו של הנשיא יצחק נבון. 120 שנות התיישבות יהודית מפוארת, שבשיאה כללה 5,000 יהודים, באו אל קיצן בעקבות מאורעות הדמים טרם קום המדינה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן