מחלוקת בקואליציה | עבאס נגד מצעד הדגלים: "כולם יודעים מה התכלית שלו"

יו"ר רע"מ מתייחס למצעד הדגלים המתוכנן לצעוד בשעות הערב בעיר העתיקה בירושלים, ואומר כי הוא מתנגד לפרובוקציה מהסוג הזה וכי לא דיבר על העניין עם ראש הממשלה. "בינתיים יש החלטה, אני מקווה שהמשטרה והרשויות ינהגו בחוכמה וידעו איך למנוע כל הסלמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/21 10:38 ה בתמוז התשפא

מחלוקת בקואליציה | עבאס נגד מצעד הדגלים: "כולם יודעים מה התכלית שלו"
עבאס מתנגד למצעד הדגלים, צילום: פלאש 90

ממשלת בנט-לפיד תעמוד היום (ג') באתגר הראשון שלה, עם קיומו בשעות הערב של מצעד הדגלים בעיר העתיקה בירושלים. לאחר שנדחה והשתנה מסלולו, המצעד הדחוי צפוי להתקיים במתכונת שהוסכמה על ידי, מערכת הביטחון, משטרת ישראל והמארגנים. יו"ר רע"מ התייחס למצעד ואמר כי תכליתו היא פרובוקציה.

בראיון שנערך הבוקר ברדיו 103FM אמר עבאס: "אנחנו נגד כל פעולה שיש בה פרובוקציה, פעולה שאין בה כדי לתת מענה לקרב אנשים להביע דעה. כל מי שצפה וצופה אחרי המצעד הזה יודע מה התכלית שלו". 

מארגני המצעד מצפים ל-5,000 בני אדם. 3,800 שוטרים ימלאו היום את רחובות הבירה, וכ-2,000 שוטרים ילוו את הצועדים לכל אורכו של המסלול ובשער שכם יעובה הכוח המשטרתי בכוחות נוספים כדי למנוע חיכוך והתפרעויות. יו"ר רעם אמר כי לא דיבר בנושא עם ראש הממשלה החדש, נפתלי בנט. "לא דיברתי עם בנט ישירות, דעותיי בנושא ידועות. בינתיים יש החלטה, אני מקווה שהמשטרה והרשויות ינהגו בחוכמה וידעו איך למנוע כל הסלמה, פרובוקציה, הסלמה, חיכוך והסתות". 

המראיינת, ענת דוידוב, הקשתה: "מה זאת אומרת? המצעד יעבור בכל המקומות הרגישים". עבאס השיב: "יש החלטה, השאלה איך מעבירים את המצעד בלי תופעות הלוואי השליליות והמסוכנות שלו. כל מה שקורה בירושלים, במיוחד על העיר העתיקה, משליך את עצמו על כל האזור. שמענו איומים מחמאס ואני מקווה שהמצעד יעבור בלי הסלמה".


(הרב דרוקמן בקריאה להגיע למצעד)

עבאס הסביר איך הוא מסתדר עם המצעד בתור חבר קואליציה. "אנחנו התחלנו את הדרך הזאת בתקווה שהדרך שנו, שהתהליך שאנו מובילים יביא לקירוב בין אנשים, לרגיעה. אנחנו רוצים שאנשים יחיו בשלום, בשותפות ובסובלנות. יש מאבק עקוב מדם בארץ הקודש הזו. אני מקווה שכולם ישכילו להבין שצריך להתקדם לעבר שלום ונוכל לחיות ביחד".

מדינת ישראל לא רוצה להתנהל לפי גחמות של החמאס, אך יו"ר רע"מ טען כי אין קשר בין המצעד לארגון הטרור: "זה לא עניין של החמאס. אם חמאס לא יתערב בנושא, הבעיות נפתרו? זה לא העניין או לא העניין של בירת ישראל או בירת פלשתין. זה לא הנושא. יש פה סכסוך שאי אפשר להתעלם ממנו וכל מי שטומן את ראשו בחול פשוט מיתמם. אפשר לנהל סכסוך במשך עשרות שנים ואחר כך זה יתפוצץ לך בפנים".

בשל המצעד, ישנה קריאה לערביי ישראל להגיע לירושלים ו"להגן על מסגד אל-אקצא", עבאס אמר כי אזרחי המדינה הערבים מושפעים והם חלק מהעניין הזה. "אבל אני לא צופה את הדבר הזה. יכול להיות שיש אנשים שהיום יעלו להתפלל במסגד אל-אקצא. בדרך כלל אזרחי המדינה הערבים לא מעורבים באירועים שהם מעבר לחוק ומעבר למה שמצופה מהם כשהם רוצים לעלות להתפלל באל-אקצא".