סופית: השבעת הממשלה בראשון | ח"כית בליכוד: "סער ובנט -טפילים על אורגניזם"

הוועדה המסדרת אישרה כצפוי את מועד השבעת הממשלה שתתקיים ביום ראשון הקרוב ב-16:00. בנט ולפיד, יציגו את הרכב הממשלה, ההסכמים ותאריך החילופים | חברת הכנסת דיסטל אטבריאן תקפה את ראשי המפלגות: "מעלו באמון הציבור ולקחו קולות מהימין לשמאל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/06/21 10:48 כט בסיון התשפא

סופית: השבעת הממשלה בראשון | ח"כית בליכוד: "סער ובנט -טפילים על אורגניזם"
לפיד ובנט. ההשבעה תהיה בראשון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הוועדה המסדרת בראשות חברת הכנסת קארין אלהרר אישרה  הבוקר (ד') את בקשת יו"ר הכנסת יריב לוין וקבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר כנסת, השבעת וכינון הממשלה, תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00.

הדיון ייפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החליפי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החלופי. נפתלי בנט ויאיר לפיד יציגו את הדברים.
 

הנדל ואורבך

הנדל ואורבךצילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת


בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, ועל כן ישנה מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה. הוועדה אישרה את ההצעה של אלהרר וקבעה מסגרת זמן לדיבור לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד וליו"ר האופוזיציה העתידי בנימין נתניהו של 15 דקות לכל אחד מהם. ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת ללא מתנגדים. 
 

חברי הכנסת דיסטל אטבריאן וקרעי בדיון

חברי הכנסת דיסטל אטבריאן וקרעי בדיוןצילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת


בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת, כינון הממשלה ולאחר מכן תתקיימנה הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים. 

במהלך הדיון בוועדה המסדרת, תקפה חברת הכנסת מהליכוד גלית דיסטל אטבריאן את יו"ר ימינה ותקווה חדשה: "אנחנו משחקים לבד במגרש, לכם יש שחקנים כמו התקשורת, הפרקליטות והצמד גדעון סער ונפתלי בנט שהם כמו טפילים על אורגניזם, מעלו באמון הציבור ולקחו קולות מהימין לשמאל".


👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן