19 הצעות חוק ו-6 מינויים: הוועדה המסדרת מסכמת יום סוער

אחד הימים הסוערים עברו היום על הוועדה המסדרת, כאשר במוקד יחסי חברי הכנסת מהימין ויושבת ראש הוועדה קארין אלהרר, והצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון. שאשא-ביטון תעמוד בראשות ועדת הקורונה, ונבחרו 5 סגנים חדשים ליריב לוין

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/21 21:45 יג בסיון התשפא

19 הצעות חוק ו-6 מינויים: הוועדה המסדרת מסכמת יום סוער
אלהרר ושאשא-ביטון. עמדו במוקד האירועים בוועדה, צילום: Hadas Parush/Flash90

הוועדה המסדרת בראשות חברת הכנסת קארין אלהרר אישרה היום (יום ב') מתן פטור מחובת הנחה  ללא פחות מ-19 הצעות חוק פרטיות ועוד מספר מינויים, בהם לתפקידי סגנים ליו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הקורונה. 

לאורך כל היום, הדיון בוועדה היה סוער וקולני מאוד. יו"ר הוועדה אלהרר הוציאה מהדיון את חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית ואת יעקב אשר מיהדות התורה. חברי כנסת מהימין, הלינו על כך ששורה ארוכה של הצעות חוק, לא עולות היום לדיון בבקשה להקדמת הדיון בהם.

בשעות הצהריים המוקדמות, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון הילולת הרשב"י בהר מירון, שהעלה חבר הכנסת מיקי לוי.

בעת ההכרזה על ההצבעה, חברי הכנסת מהליכוד, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות, יצאו מהדיון בהפגנתיות ולא השתתפו בהצבעה. ההצבעה הופסקה לאחר שמספר חברי כנסת דרשו לדבר על נושא ההצעה. לבקשת היועץ המשפטי של הוועדה, אפשרה אלהרר לחברי הכנסת שנרשמו לדיון, לדבר בנושא. בסופו של הדיון, 19 חברי כנסת תמכו בהצעה מול התנגדותם של 13.

יו"ר הכנסת יריב לוין

יו"ר הכנסת יריב לוין. 5 סגנים חדשיםצילום: הדס פרוש/פלאש 90

לקראת סוף הדיון שנערך בשעות הערב בתום דיוני מליאת הכנסת, הוועדה הצביעה על חמישה חברי כנסת לתפקיד סגנים ליו"ר הכנסת, והם: בועז טופורובסקי מיש עתיד, אחמד טיבי מהרשימה המשותפת, אמילי חיה מואטי מהעבודה, עיסאווי פריג' ממרצ וקרן ברק מהליכוד כסגני יו"ר הכנסת.

בניגוד להצהרות הליכוד, הוועדה שהחליטה להקים את ועדת הקורונה מחדש, בחרה את חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מתקווה חדשה לכהן כיו"ר הוועדה, תפקיד שביצעה בכנסת הקודמת. ההצעה תובא לאישור מליאת הכנסת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן