המשטרה בהיסטריה: בוטל מצעד הדגלים | "סינוואר מנהל את ירושלים"

בפגישה בין משטרת ירושלים ומארגני המצעד שתוכנן להתקיים ביום חמישי, הוחלט שלא לקיימו לאור האזהרות הביטחוניות אותן הציגו כוחות הביטחון. סמוטריץ' זעם: "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס". בן גביר: "מתכוון לצעוד ביום חמישי את המסלול המלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 12:18 כז בסיון התשפא

המשטרה בהיסטריה: בוטל מצעד הדגלים | "סינוואר מנהל את ירושלים"
ריקוד דגלים ירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משטרת ישראל ערכה פגישה עם מארגני מצעד הדגלים שתוכנן להתקיים ביום חמישי בירושלים, ובסופה הוחלט כי הצעדה תבוטל לחלוטין. חברי הכנסת מהימין זועמים ומארגני הצעדה מקווים שהמשטרה תשנה את החלטתה. "מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן".

איבדו כיוון: בימינה ותקווה חדשה חוששים להביע תמיכה בצעדת הדגלים בירושלים

הבוקר פרסמנו כי תחילה הוצע על ידי המשטרה לשנות את המסלול בין היתר בשל לחץ אמריקאי להרגיע את הרוחות בירושלים וכדי לא לפגוע בתהליכים מדיניים. "נציע למארגני הצעדה לערוך אותה במערב העיר ואף להגיע לכותל דרך שער יפו שהוא פחות נפיץ מבין כל השערים", נמסר מהמשטרה עוד בטרם הוחלט על ביטול האירוע.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא אינה ביטלה את האירוע, וכמו שהבהירה אמש בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, היא הודיעה למארגנים כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים, ולאחר שיסוכמו בין הצדדים, המשטרה תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם. "כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".

מתנועת אריאל שלוקחת שלקחה חלק בארגון הצעדה, נמסר: "צר לנו על החלטת משטרת ישראל שלא מאפשרת צעדה של יהודים עם דגלי ישראל בעיר העתיקה בירושלים בירתה של מדינת ישראל. רוח הגבורה של העם ואחדותו ימשיכו לפעם בלב הצועדים עד אשר יוכלו לצעוד בבטחה ברחובות העיר העתיקה של ירושלים. אנו מקווים שמשטרת ישראל והגורמים הממונים יתעשתו ויאפשרו את קיום המצעד כמתוכנן ביום חמישי הקרוב".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי מדובר בכניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס. עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת. חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר אמר עם פרסום הידיעה כי מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס וכי הוא מתכוון לצעוד בעצמו במסלול שתוכנן. "לצערנו מפכ"ל המשטרה ממשיך את קו הכניעה וההתקפלות לטרור"

"אני לא מתכוון לוותר וביום חמישי הקרוב אצעד את המסלול המלא ברחבי העיר העתיקה בירושלים. הוסיף בן גביר. "אני קורא לחברי הכנסת להצטרף אלי ולממש את החסינות שלנו ואת ריבונות מדינת ישראל בירושלים". ח"כ מאי גולן התקשרה לבן גביר והודיעה לו שתצטרף אילו למצעד.

מ‏סיעת הרשימה המשותפת נמסר לאחר הביטול: "מפגני שנאה גזעניים וקריאות לרצח אינם חוסים תחת חופש הביטוי והמחאה. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בשטח כבוש".