בשל לחץ אמריקאי: צעדת הדגלים לא תעבור בשער שכם

ריקוד הדגלים המתוכנן ליום חמישי לא צפוי להתבטל אך המסלול ישתנה והצועדים לא יגיעו לשער שכם. משטרת ישראל: "נציע למארגני ההפגנה לערוך אותה במערב העיר". בן גביר: "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 09:57 כז בסיון התשפא

בשל לחץ אמריקאי: צעדת הדגלים לא תעבור בשער שכם
שער שכם במהומות החודש שעבר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אם לא יהיו שינויים מצד הדרג המדיני, צעדת הדגלים לא תעבור בשער שכם. אתמול (א') נערך דיון בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן ובהשתתפות אנשי שב"כ, מל"ל וגורמי ביטחון נוספים. בתום הדיון הוחלט על אישור הצעדה אך היא לא תעבור בשער שכם. 

"משטרת ישראל מזה תקופה ארוכה פרוסה במספר רב של משימות וזירות בכל רחבי הארץ , לאור אתגרים מבצעיים. נוכח הערכת מצב מבצעית ומודיעינית כפי שהוצגה , יאושר המצעד המועד ובמתווה שיתואם עם משטרת ישראל בתקופה הקרובה. המלצה זו תועבר לדרג המדיני". 

ב'ידיעות אחרונות פורסם כי המשטרה "תציע למארגני הצעדה לערוך אותה במערב העיר ואף להגיע לכותל דרך שער יפו שהוא פחות נפיץ מבין כל השערים". ההחלטה מגיעה בין היתר בשל לחץ אמריקאי להרגיע את הרוחות בירושלים וכדי לא לפגוע בתהליכים מדיניים. ההודעה הרשמית מצד המשטרה בנושא הצעדה, כפופה לדרג המדיני שעוד לא השמיע את דעתו.

ח"כ איתמר בן גביר הכריז אתמול כי "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים. לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום. זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל". 

יו"ר מפלגת נעם ברשימת הציונות הדתית, אמר הבוקר ב'כאן חדשות': "ביום ירושלים לא זכינו לקיים את המצעד במתכונתו הרגילה. אם המשטרה נותנת מועד אחר שהוא ברזל ובמועד האחר הזה אנחנו עושים את המצעד כפי שתוכנן, אני אסכים".


(הפסקת מצעד הדגלים בחודש שעבר בשל ירי הרקטות)