ללא ידיעת בנט: מו"מ מדיני מיד לאחר הקמת הממשלה

בכירים בגוש השינוי העבירו מסר לבכירים בממשל ארצות הברית כי בכוונתם לחדש את המשא ומתן המדיני לקידום תכנית שתי המדינות מיד לאחר הקמת ממשלת השינוי. מלשכתו של ראש הממשלה המיועד נמסר כי הם אינם מכירים את הנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/21 07:19 כז בסיון התשפא

ללא ידיעת בנט: מו"מ מדיני מיד לאחר הקמת הממשלה
לפיד ובנט., צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גורמים בממשלת השינוי ההולכת וקמה העבירו מסר לבכירים בממשל האמריקאי, לפיו תחדש ישראל את המשא ומתן לתוכנית שתי המדינות. כך פורסם הבוקר (ב') ב'ישראל היום'. מלשכת ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט: נמסר: "לא מכירים מסרים כאלה". בביקור בזק שערך בארצות הברית בשבוע שעבר, העביר שר הביטחון בני גנץ מסר דומה. מלשכת גנץ נמסר: "איננו מתכוונים להרחיב על תוכן השיחות".

ראש הממשלה המיועד נגד נתניהו: "שחרר. המשטר בישראל אינו מלוכני"

מאז נבחר לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן לא עסק בסוגיה הישראלית-פלשתינית, בטענה כי הוא עורך התייעצויות בטרם יכריע בסוגיה. מנגד, בין שרי ממשלת השינוי יש רוב גדול שמעוניין בחידוש התהליך המדיני שנעצר לפני שנים בזמן כהונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובהם שרים ממפלגות יש עתיד, כחול לבן, העבודה ומרצ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב מאוחר יותר הבוקר לפרסום: "חוזר ואומר: זו ממשלת שמאל מסוכנת. מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל, ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין".

בהצהרה לתקשורת שנשא אמש, אמר בנט כי ממשלה בראשותו היא ממשל לא ממשלת שמאל: "נתניהו גם מכריז שמדובר בממשלת שמאל קיצונית. זה עוד שקר. ממשלה שאני עומד בראשה, איש ימין, חובש כיפה, בשר מבשרה של הציונות הדתית, ממשלה עם רוב למרכז-ימין, גם בקבינט ובפורומים האחרים, היא ממש לא "ממשלת שמאל".

נתניהו התייחס אתמול בישיבת הליכוד לאפשרות שבקרוב האמריקאים יחזרו על ישראל לשוב לשולחן המו"מ, ואמר: "ממשלת שמאל מסוכנת זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקאית להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים לעקירה והקפאה והיא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלשתינים בלב ירושלים ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים".

"זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארצות הברית לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב בתוך איראן".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן