הקמת ממשלת השינוי | מתן כהנא: "מופעל עלינו לחץ כבד"

בליכוד ממשיכים ומנסים למשוך אליהם עריקים מימינה ומתקווה חדשה. סגן יושב ראש הכנסת אומר כי אמנם מופעל לחץ על חבריו, אך "סומך על כל חברי הסיעה שמבינים את המצב בו אנחנו נמצאים" | הפגנה צפויה להתקיים מול ביתו של יו"ר ימינה ברעננה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/21 07:49 כד בסיון התשפא

הקמת ממשלת השינוי | מתן כהנא: "מופעל עלינו לחץ כבד"
מתן כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בליכוד עושים מאמצים גדולים לסכל את ממשלת השינוי ההולכת וקמה. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, התקשר לנשיא ביום רביעי בלילה, כחצי שעה לפי תום המנדט שלו, והכריז בטלפון כי עלה בידו להרכיב ממשלה. לצדו ישב בכיסא ראש הממשלה המיועד, יו"ר ימינה נפתלי בנט.

לחץ הימין על שקד ואורבך: "אל תאכזבו אותנו. אל תאכזבו את הקב"ה"

חברו הקרוב לסיעה של בנט ושר הדתות בממשלה הבאה, מתן כהנא, הודה הבוקר (ו') בראיון לגל"צ כי "אכן מופעל עלינו לחץ כבד, אבל אני סומך על כל חברי הסיעה שמבינים את המצב בו אנחנו נמצאים. בסוף הממשלה הזאת תקום".

אתמול בבוקר החליט חבר ימינה, ניר אורבך, למשוך את חתימתו מהמסמך להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין במיקי לוי מיש עתיד. אורבך, יחד עם עידית סילמן, איילת שקד ועוד חברי כנסת נוספים ממפלגת תקווה חדשה של גדעון סער, נתונים ללחץ מצד הליכוד, לבל יצטרפו לממשלת השינוי. על אורבך, אמר כהנא: "ניר אורבך הוא אדם אידיאליסט ויקר, חבר קרוב. אנחנו מבינים שהוא לא ימנע את המהלך של הקמת הממשלה".

לאחר הסרת חתימתו מהמסמך להחלפת לוין, בליכוד תקפו את לפיד ובנט, לאחר שהרשימה המשותפת הודיעה כי ששת חבריה חתמו על המסמך: "עוד לא עברו 24 שעות וכבר עכשיו לפיד ובנט נשענים על הרשימה המשותפת. הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו״ר הכנסת מהימין. מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט".

סמוטריץ' לשקד: "אנחנו סומכים עלייך"

בהמשך דרשו בליכוד שלפיד יחשוף את ההסכמים הקואליציוניים עם שמונה המפלגות: "אי פרסום ההסכמים עד למועד זה פוגע באינטרסים ציבוריים חשובים, שחוסים תחת כנפיה של זכות הציבור לדעת, בין היתר, לאפשר לציבור לקיים שיח ציבורי על תוכנם של ההסכמים, לעמוד על חוקיותם ולעמת אותם עם ההתחייבות של הסיעות שחתמו על ההסכמים שניתנו לבוחריהם במהלך מערכת הבחירות", כתב היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד אבי הלוי, במכתב אותו העביר ללפיד ולמזכירת הכנסת.

אמש הגיעו מאות אנשי ימין ואישי ציבור להפגין מול ביתם של חברי ימינה, איילת שקד וניר אורבך. ההפגנה המרכזית התקיימה בתל אביב מול ביתה של שקד. מפגינים הגיעו גם אל מול ביתה של עידית סילמן. 

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בהפגנה: "איילת תקשיבי, עם ישראל חי. ואסור לך ללכת נגדו ואסור לך ללכת עם האויבים שלו. תחזרי הביתה. ניר תקשיב. עם ישראל חי. אתה יודע את זה. יש לך כוח. יש לך אומץ. יש לך אחריות. עידית תקשיבי. תפילי את זה. את יכולה. אנחנו סומכים עלייך. מאמינים בך. אל תאכזבו אותנו. אל תאכזבו את הקב"ה. אל תאכזבו את עם ישראל. אל תאכזבו את ארץ ישראל. אנחנו יוצאים מכאן עם ראש מורם ואמונה גדולה והאמונה הזאת תנצח. האמת תנצח".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן