בליכוד לא רוצים אופוזיציה ודורשים מלפיד: "פרסם את כל ההסכמים הקואליציוניים"

תנועת הליכוד דורשת מיו"ר יש עתיד שהכריז אתמול כי הצליח במלאכת הרכבת ממשלת השינוי, לחשוף את כל ההסכמים הקואליציוניים עליהם חתמו שמונה מפלגות הגוש לצורך ההקמה: "אי פרסום ההסכמים עד למועד זה פוגע באינטרסים ציבוריים חשובים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/06/21 18:54 כג בסיון התשפא

בליכוד לא רוצים אופוזיציה ודורשים מלפיד: "פרסם את כל ההסכמים הקואליציוניים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

בליכוד מנסים להביא להתפרקות ממשלת השינוי עוד בטרם החלה לתפקד, ובזמן שנערכים להפגנות ליד בתיהם של חברי הכנסת מימינה, ניר אורבך ואיילת שקד - היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד אבי הלוי, העביר מכתב ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שהכריז אתמול כי הצליח במלאכת הרכבת הממשלה, בו דרש: "פרסם לציבור את ההסכמים הקואליציוניים".

הרשימה המשותפת בשירות לפיד ובנט: תצביע בעד החלפת יו"ר הכנסת

בפנייה ליאיר לפיד כתב עו"ד הלוי: "בשם מרשתי, סיעת הליכוד בכנסת אני מתכבד לפנות אליך בבקשה לפרסם לציבור לאלתר את ההסכמים הקואליציוניים, שעליהם הסתמכת בהודעתך מאתמול ה-2 ביוני 2021 , לכבוד נשיא המדינה, כי עלה בידך להרכיב ממשלה. בהודעתך לנשיא ציינת כי הממשלה תהיה ממשלת חילופים וכי היא תורכב משמונה סיעות". עו"ד הלוי המשיך: "עד למועד מכתבי זה, טרם פרסמתם לציבור את שמונת ההסכמים הקואליציוניים, כפי שמתחייב מסעיף 1 לחוק הממשלה, תשס"א-2001".

"אי פרסום ההסכמים עד למועד זה פוגע באינטרסים ציבוריים חשובים, שחוסים תחת כנפיה של זכות הציבור לדעת, בין היתר, לאפשר לציבור לקיים שיח ציבורי על תוכנם של ההסכמים, לעמוד על חוקיותם ולעמת אותם עם ההתחייבות של הסיעות שחתמו על ההסכמים שניתנו לבוחריהם במהלך מערכת הבחירות".

יועמ"ש הליכוד הוסיף וכתב כי במקרה של ממשלת השינוי, האינטרס הציבורי בפרסום ההסכמים לציבור בהקדם האפשרי גדול במיוחד, "משום שהממשלה שעל פי הודעתך עלה בידך להרכיב, אינה מבטאת, לדעתנו, את רצון העם, כפי שבא לידי ביטוי בבחירות לכנסת ה-24. ואכן חלק מהסיעות שמנית בהודעתך הפרו בצורה בוטה את חובת האמון שלהן ואת התחייבויותיהן לבוחרים, שלא להיות חלק מממשלה, שבין שותפיה נמנים כמה מהסיעות, שחתמו על ההסכמים הקואליציוניים".

לסיום הוא כתב כי יש הסכם נוסף אותו לפיד צריך לחשוף לציבור. "ההסכם עם סיעת הרשימה המשותפת שהודיעה היום באמצעות ח"כ אחמד טיבי, כי היא מצטרפת לבקשה של שמונה הסיעות שחתמו ביניהן על ההסכמים להקמת הממשלה, לקיים את ההצבעה לבחירת יו"ר הכנסת בישיבה הקרובה של מליאת הכנסת".

צילום: ללא