לפיד הכריז: "עלה בידי" | אם הכל ילך כשורה: בנט ראש הממשלה הבא

זמן קצר לפני פקיעת המנדט, הכריז יו"ר יש עתיד כי הצליח במלאכת הרכבת הממשלה, ובכך יהפוך את יו"ר ימינה לראש ממשלה עם 7 מנדטים | בליכוד צפויים להמשיך וללחוץ על ניר אורבך להצביע נגד הקמת הממשלה ולהביא לרוב לא מספיק של 60 חברי כנסת בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/21 23:26 כב בסיון התשפא

לפיד הכריז: "עלה בידי" | אם הכל ילך כשורה: בנט ראש הממשלה הבא
לפיד. "עלה בידי", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע הלילה (ד') לנשיא המדינה ראובן ריבלין, מעט יותר מחצי שעה לפני פקיעת המנדט, כי עלה בידו והוא סיים בהצלחה את מלאכת הרכבת הממשלה. לפיד כתב לריבלין: "הממשלה תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית".

אלה המסמכים שיש עתיד וימינה לא רוצות שתכירו

בהודעה שנמסרה ללשכת נשיא המדינה, נכתב: "בהתאם לסעיף 13(ב) לחוק יסוד: הממשלה הריני מתכבד להודיעך, כי עלה בידי להרכיב ממשלה. הממשלה שתיכון תהיה ממשלת חילופים, בהתאם לסעיף 13(א) לחוק יסוד: הממשלה. בראשה אעמוד יחד עם ח"כ נפתלי בנט שיכהן ראשון בתפקיד ראש הממשלה". המכתב הועבר לנשיא באמצעות הדואר האלקטרוני, וזמן קצר לאחר מכן שוחחו לפיד וריבלין.

לפיד אמר כי בכוונתו להביא את הממשלה לאישור הכנסת בהקדם האפשרי, כבר בשבוע הקרוב. "אני מתחייב בפניך אדוני הנשיא, כי הממשלה הזו תעבוד בשירותם של כלל אזרחי ישראל, אלה שהצביעו עבורה ואלו שלא. תכבד גם את מתנגדיה, תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית". אמר לפיד לנשיא המדינה.

לפיד ובנט, הלילה

לפיד ובנט, הלילהצילום: ללא

לאחר השיחה עם ריבלין, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין בה הודיע יו"ר יש עתיד כי עלה בידו להקים ממשלה. לפיד קרא ללוין, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת כי לפיד, הצליח להרכיב ממשלה.

יו״ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה היוצא, מיקי זוהר, אמר הלילה: "השמאל חוגג אבל זה יום עצוב מאוד למדינת ישראל. בנט, סער ושקד צריכים להתבייש".

הסיעות אשר ירכיבו את הקואליציה הן: יש עתיד, ימינה, כחול לבן, תקווה חדשה, העבודה, ישראל ביתנו, מרצ ורע"מ.


(לפיד בתחילת השבוע)