אלה המסמכים שיש עתיד וימינה לא רוצות שתכירו

הוועד להצלת הנגב אשר מנהל את המאבק לשמירה עליו, מפרסם שעות ספורות לפני הקמת הממשלה עם רע"מ, כי מפלגות ימינה ויש עתיד חתמו על מסמך הבנות בו כל אחת מהן התחייבה לשמור על הנגב ובפועל מפקירה אותו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/06/21 16:19 כב בסיון התשפא

אלה המסמכים שיש עתיד וימינה לא רוצות שתכירו
לפיד ובנט. מפקירים את הנגב?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המסמכים שיש עתיד וימינה לא רוצות שתכירו, נחשפים. הוועד להצלת הנגב אשר מנהל את המאבק לשמירה עליו מפרסם היום (ד'), שעות ספורות לפני פקיעת המנדט של ח"כ יאיר לפיד, כי מפלגות ימינה ויש עתיד חתמו על מסמך הבנות, בו כל אחת מהן התחייבה לשמור על הנגב ובפועל מפקירה אותו. המסמכים נחתמו על ידי חברי הכנסת איילת שקד מימינה ומאיר כהן מיש עתיד.

בקריאה אותה פרסמו בוועד להצלת הנגב המלווה על ידי תנועת "אם תרצו" לראשי המפלגות, נכתב כי:
"במרכז המשא ומתן בין רע״מ לבינכם נמצא הנגב שמהווה 60% משטחה הריבוני של מדינת ישראל. תהליכים כמו הכשרת יישובים ועצירת חוק קמיניץ אינם תהליכים שמתנהלים תחת לחץ של מו"מ קואליציוני, אלא בשכלתנות וחכמה".  

עוד נכתב: "במידה ותחליטו ללכת ולמכור אותנו ואת עתיד ילדינו, אנו נצא מיד עם חתימת ההסכם, לחסימות צירים לכל אורכו של הנגב ובהמשך בכל המדינה. אל תעשו מעתידנו ועתיד ילדינו סחר ומכר. הנגב הוא לא שטח הפקר".

צילום: הועד להצלת הנגב


במסמך קווי היסוד של הממשלה הנרקמת אין אזכור של ישראל כמדינה יהודית

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חשף היום כי במסמך קווי היסוד של הממשלה הנרקמת, אין אף אזכור של ישראל כמדינה יהודית, של צביונה היהודי או של קליטת עלייה, זאת בניגוד לכל קווי היסוד מקום המדינה. הדבר הושמט ככל הנראה בעקבות הרצון לצמצם למינימום את המתיחות מול רע"מ. 

הסעיפים שכן מוזכרים במסמך קווי היסוד, הם הצורך להקים אחדות, הדאגה לקידום להייטק בישראל ועוד. סגל מסר כי גורמים המעורבים במשא ומתן טענו כי היה צריך להתפשר על כך נושאים אלו.  

מימינה נמסר כי מדובר בדיווח שגוי. "השיח לפיו זהותה היהודית של מדינת ישראל תיעדר מקווי היסוד של הממשלה המתגבשת הוא שגוי, כמו דברים רבים אחרים שפורסמו בימים האחרונים. כמובן שזה ייכלל. קווי היסוד יפורסמו באופן שקוף ופומבי לציבור הישראלי, והציבור ישפוט".

מיש עתיד נמסר בתגובה: "מסמך קווי היסוד של ממשלת האחדות נמצא כעת בהכנה יחד עם כל השותפות. המסמך יוצג לציבור ברגע שיוסכם על כולם". מפלגות העבודה וכחול לבן נתנו את הסכמתם ליו"ר יש עתיד להודיע לנשיא המדינה ריבלין שעלה בידו להרכיב ממשלה".


(לפיד בפתח ישיבת סיעת יש עתיד השבוע)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן