הנשיא ריבלין מברך את הרצוג: "גאה להעביר אליך את השרביט"

רגע אחרי פרסום התוצאות בבחירות לנשיאות המדינה, בירך הנשיא היוצא שיעזוב ב-9 ביולי את הבית בטלביה את הנשיא הנכנס יצחק הרצוג וניחם את המפסידה מרים פרץ: "תודה שיצאת לדרך הזו"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/06/21 14:47 כב בסיון התשפא

הנשיא ריבלין מברך את הרצוג: "גאה להעביר אליך את השרביט"
הנשיא היוצא ריבלין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם קבלת תוצאות הצבעות חברי הכנסת, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ברך היום (ד') את הנשיא הנבחר יצחק (בוז'י) הרצוג. הנשיא שוחח עם הרצוג גם טלפונית ואף התקשר אל המועמדת שהפסידה במרוץ לנשיאות, מרים פרץ, להודות לה על הקמפיין המכבד והחיובי.

"ברכות חמות שלוחות לך, יקירי, אדוני הנשיא" אמר ריבלין, "אני יכול לומר לך באחריות שהתפקיד שאתה עתיד למלא אינו דומה לאף אחד מהתפקידים שמילאת עד כה. למערכת היהודית והדמוקרטית שהקמנו כאן, שהקימו הורינו בארץ אבותינו, יש גוף ונשמה. אם הכנסת היא בית של ויכוח, כפי שבהחלט ראינו בתקופה האחרונה, הרי שבית הנשיא הוא בית של הידברות, ושל שותפות וממלכתיות".

הנשיא היוצא המשיך ואמר כי, "בית הנשיא הוא הנשמה היתרה של הדמוקרטיה. הוא בית העם, של כל העם בישראל, דלתו פתוחה, ואזנו כרויה לכל השותפות והשותפים לבניינו של הבית שלנו, למכאובים ולמצוקות של כל בני הבית שלנו, כמו גם לסוגיות היסוד שמעסיקות את החברה הישראלית כולה. התואר "האזרח מספר אחת", והעמידה על משמר הממלכתיות הישראלית, במיוחד בעת הזאת, כרוכים באחריות כבדה. אין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת, ואני גאה להעביר אליך את השרביט, בעוד כחודש ימים".

למרים פרץ אמר הנשיא ריבלין: "מרים אהובה, את מחזיקה בחתיכה מהלב שלי, מהלב של כולנו. אני רוצה לומר לך תודה שיצאת לדרך הזו. על ההקרבה שלך. על הדרך המיוחדת שבה בחרת במירוץ הזה, על השפה שלימדת אותנו - שפת הלב.  אני יודע שמדינת ישראל תמשיך להתברך בך וביכולת המופלאה שלך. תחי מדינת ישראל, יחי נשיא מדינת ישראל יחי יחי יחי", חתם הנשיא בחגיגיות.