ליברמן תקף את גנץ: "הוא מכין אליבי?"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לדרישת כחול לבן לקבל את משרד החקלאות, למרות שלא ביקשו זאת במשא ומתן המוקדם והבהיר: "ברגע שלחצנו ידיים זה תם ונשלם, לא מתכוון לפתוח יותר את המשא ומתן"

עדיאל שביט ישי אלמקייס עדיאל שביט וישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 14:39 כ בסיון התשפא

ליברמן תקף את גנץ: "הוא מכין אליבי?"
ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מיד אחרי הצהרת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי בכוונתו לחבור ליאיר לפיד בהקמת ממשלה, נפגשו צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן בניסיון לסגור את פרטי הקואליציה הנרקמת. בישיבות הסיעה שיתקיימו היום (ב') צפויים ראשי המפלגות להתייחס להתקדמות בדרך לממשלה החדשה.

סיעת ישראל ביתנו הייתה הראשונה להתכנס, כאשר יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן התייחס לדיווחים על הסדקים שכבר נוצרו במשא ומתן סביב תיק החקלאות, אותו רוצה גם מפלגתו של בני גנץ. ליברמן חשף כי בפגישות המוקדמות, בכחול לבן לא דרשו את המשרד, ולא הביעו את התנגדותם לכך שתיק החקלאות יעבור לישראל ביתנו: "לא ניסינו להתמקח. ברור לכולם שקיבלנו שני משרדים צנועים מאוד".

יו"ר ישראל ביתנו תקף את יו"ר כחול לבן גנץ על דרישתם העיקשת לקבל את משרד החקלאות, ואמר: "כשמישהו מנהל מלחמת קודש על תיק החקלאות אחרי שוויתר עליו, אני שואל את עצמי - האם זה רק תירוץ? האם הוא מכין אליבי?".

"הלכנו למשא ומתן בידיים נקיות", הבהיר ליברמן, "ברגע שלחצנו ידיים זה תם ונשלם, לא מתכוון לפתוח יותר את המשא ומתן. אני חושב שישראל ביתנו עם 7 מנדטים קיבלה פחות משרדים ופחות שרים ממפלגות קטנות יותר - ועשינו את זה כדי לזרז את התהליך ההיסטורי הזה - ממשלת אחדות".

ניצן הורוביץ: "עכשיו חברי הימין טועמים את השנאה והאיומים של הנאשם מבלפור"

יו״ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר בפתח ישיבת סיעתו, כי ימים אלה מאופיינים בהסתה של נתניהו: "אלה ימים דרמטיים ורגעים של הכרעה. אנחנו במרצ לוקחים חלק פעיל במאמץ להביא להקמת ממשלת שינוי. מנגד מכונת השקרים וההסתה של בלפור עובדת 24/7".

עוד הוא הוסיף: "אנחנו בשמאל כבר מכירים את זה, אבל עכשיו חברי הימין טועמים את השנאה והאיומים של הנאשם מבלפור נגד כל מי שלא תומך בו. זה לא מפחיד אותנו. זה לא עושה עלינו רושם, לא ישפיע עלינו וזה רק מחזק אותנו. הלחץ של נתניהו רק יילך ויגבר ולכן אני קורא לשב״כ ולמשטרה לקחת כל איום ברצינות כדי שמסך השנאה הזה לא יגמר בדם. לכן מדינת ישראל זקוקה לממשלה". 

על הקשיים בהקמת הממשלה, אמר הורוביץ: "סד הזמנים הוא עד יום רביעי ואני יודע שכולם מגויסים ומסורים לענין ולכולם ברור מה יקרה אם זה הקמת הממשלה לא תצליח. אני מאמין שנצליח לעשות את זה ובשבוע הבא נשביע ממשלה חדשה לישראל שתביא לדרך חדשה".

ניצן הורוביץ

ניצן הורוביץצילום: פלאש 90, גילי יערי