לפיד הבהיר: "עד הקמת הממשלה יש הרבה מאוד מכשולים"

יו"ר יש עתיד התייחס בנאומו בפתח ישיבת הסיעה למגעים בדרך להקמת הממשלה, תקף את הצהרתו של בנימין נתניהו, וחשף: "גם אם ליש עתיד היו 40 מנדטים, זו הממשלה שהייתי מקים"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/05/21 15:02 כ בסיון התשפא

לפיד הבהיר: "עד הקמת הממשלה יש הרבה מאוד מכשולים"
יאיר לפיד., צילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

המגעים להקמת ממשלה המורכבת מיש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן נמשכים, ויאיר לפיד צפוי בימים הקרובים להודיע לנשיא המדינה ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה. יו"ר יש עתיד התייחס להצהרותיהם של נפתלי בנט ובנימין נתניהו שניתנו אתמול בלילה וטרפו את המערכת הפוליטית.

"ידידי נפתלי בנט, ראש הממשלה המיועד, הגדיר אתמול מטרה לממשלה. הוא אמר, 'להחזיר את האנחנו'. זה לא רק נכון ברמה הערכית, זה נכון גם ברמה הקיומית. מדינה מפולגת ואלימה לא תתמודד טוב לא עם האיראנים ולא עם הכלכלה. הנהגה שמסיתה אותנו אחד נגד השני, פוגעת ביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שניצבים בפנינו". 



 

"אני רוצה להזכיר לכם מה ששכחנו", המשיך לפיד, "זה שאתה לא מסכים עם מישהו, לא אומר שאתה שונא אותו. זה שמישהו מתווכח אתך, לא הופך אותו לאויב. לזה הגענו. לזה הגיעה ההסתה. אתמול נתניהו נאם ואמר שאם הוא לא יהיה בשלטון זו סכנה לעם ישראל. לביטחון ישראל. לחיילי צה"ל". 

לפיד התייחס לנאומו של ראש הממשלה נתניהו ואמר: "אם אתם רוצים לדעת למה אנחנו מוכרחים להחליף את השלטון בישראל. תלכו להקשיב לנאום הזה של נתניהו. זה היה נאום מופקר ומסוכן, של אדם שאיבד את הבלמים. החולשה שלו מחלישה אותנו. בדיוק בגלל זה מוכרחה לקום הממשלה שאנחנו מנסים להקים. ממשלה שבה יושבים יחד אנשי ימין, שמאל ומרכז ואומרים לאזרחי ישראל: אנחנו יודעים לעבוד יחד, אנחנו לא שונאים אחד את השני".

"עד הקמת הממשלה המיועדת יש עדיין הרבה מאוד מכשולים", הבהיר יו"ר יש עתיד, "אולי זה טוב, כי נצטרך לצלוח אותם ביחד. זה המבחן הראשון שלנו. לראות אם אנחנו יכולים למצוא בימים הקרובים פשרות חכמות, בשביל המטרה הגדולה". 

"ספר דברים אומר: 'כי קרוב אליך הדבר מאוד, בפיך ובלבבך לעשותו'. בעוד שבוע מדינת ישראל יכולה להיות בעידן אחר. פתאום יהיה שקט. שרים ילכו לעבוד, בלי להסית, בלי לשקר, בלי להפחיד אותנו כל הזמן. אם תקום הממשלה הזו, מילת המפתח תהיה אחריות. לקחת אחריות. להחזיר את השקט הפנימי, לא להאשים אחרים, לא לחפש אוייבים, לא להגיד שכל מי שחושב אחרת מאתנו הוא בוגד וצריך להרוג אותו".

"גם אם ליש עתיד היו 40 מנדטים, זו הממשלה שהייתי מקים. ימין, שמאל ומרכז. ממשלת אחדות. ממשלה שתדאג לכל אזרח ישראלי. כולל אלה שלא הצביעו בעדנו. כולל אלה שלא יהיו חברים בה. יש דבר כזה אנחנו. יש דבר כזה אחדות ישראלית. קרוב אלינו הדבר מאוד. הגיע הזמן שתהיה לנו ממשלה שמדברת בשפה הזו ועובדת בשביל מדינת ישראל", סיכם לפיד.