כל נערה ונער: חיסוני הקורונה מתרחבים

גורמים במשרד הבריאות אישרו כי החיסון נגד קורונה בקרב ילדים בין הגילים 16-12 מתקרב, והמבצע צפוי להתחיל בראשון הבא. חובת הבדיקות בכניסה לישראל עדיין קיימת, ועכשיו אף בתשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/21 11:22 כ בסיון התשפא

כל נערה ונער: חיסוני הקורונה מתרחבים
חיסון לקורונה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

נתוני הקורונה בישראל ממשיכים להיות מעודדים. כמה ימים לאחר שהצהיר פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש על כך שכל היישובים בארץ ירוקים, אמש (א') פורסם כי מבצע חיסוני הילדים, בין הגילים 16-12, יחל ביום ראשון הקרוב. גורמים במשרד הבריאות אישרו בעבר כי לאור נתוני התחלואה החיוביים, ועקב המצב הביטחוני, הוחלט לדחות את המבצע בשבועיים נוספים. 

בתחילת החודש הודיע מנהל המזון והתרופות האמריקאי, FDA, כי אושר החיסון נגד קורונה בקרב ילדים בגילאי 12-16 של חברת פייזר. החברה הגיעה למסקנה כי החיסון יעיל ב-100%. תופעות הלוואי שנצפו לא שונות מאלו של גילאים מבוגרים יותר, וכוללות כאב ראש, כאב באזור הזריקה, חום וחולשה. הקבוצה היחידה אשר טרם קיבלה אישור להתחסן כוללת ילדים מתחת לגיל 12 ואלרגניים. 

יש לקוות כי מבצע החיסונים בקרב הנוער יאפשר רצף למידה בתחילת שנת הלימודים הבאה, כאשר ממילא בשבוע הבא צפויה להתבטל חובת עטיית מסכות בחללים סגורים. עם זאת, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ביקשה להדגיש כי עדיין יש הקפדה על הגבלות בכניסה לארץ, כדי למנוע כניסה של וריאנטים חדשים.

החל ממחר, הראשון לחודש יוני, מדיניות הבדיקות בכניסה לישראל צפויה להשתנות. עלות בדיקת הקורונה (PCR) תחול על האזרח ולא במימון המדינה. על פי ההנחיות, כלל הנכנסים לישראל, לרבות מחלימים ומחוסנים, מחויבים בביצוע בדיקת PCR בעת הנחיתה בנתב"ג או במעבר מעברי הגבול לפי התקנות. מי שיסרב לבצע את הבדיקה, צפוי לקנס בסכום של 3,500 שקל. 

https://www.youtube.com/watch?v=1FuSFu9o-fY

לפי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים החדשים מאז אתמול עומד על 12, מספר החולים המוגדרים קשה עומד על 49 הסך הכלל של חולי קורונה פעילים בישראל עומד על 349 בני אדם. מניין המחוסנים לאחר מנה שניה עומד על 5,130,087, ואילו מחוסנים במנה ראשונה עומד על 5,450,570.