"שומר החומות" | 299 שיגורים נורו היום לישראל - 30 עמדות שיגור רקטות הותקפו

היום ה-11 של המבצע ברצועת עזה קרוב לסיומו, יחד עם הדיווחים על הפסקת אש קרבה, צה״ל חושף כי תקף היום עשרות יעדים במערך הרקטי של ארגוני הטרור. כ-90 אחוזים מהרקטות שנורו לישראל - יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/05/21 20:12 ט בסיון התשפא

"שומר החומות" | 299 שיגורים נורו היום לישראל - 30 עמדות שיגור רקטות הותקפו
פגיעות במערך הרקטי ברצועת עזה היום, צילום: דובר צה"ל

היום ה-11 של מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה נמשך, כאשר צה"ל מפרסם כעת כי החל מהבוקר (ה'), תקף צה"ל ברחבי רצועת עזה כ-30 עמדות שיגור ירי רקטות, על-קרקעיות ותת-קרקעיות, חלקן חמושות ומכוונות לעבר שטח ישראל. כמו כן, תקף צה"ל מספר פעילי טרור במהלך שיגור רקטות לעבר שטח ישראל. 

כחלק מהיערכות להפסקת אש אפשרית, וכלקח מאירועי צוק איתן, מערכת הביטחון החליטה לסגור את נתב"ג להמראות ולנחיתות - כל הטיסות מופנות כעת לשדה התעופה רמון בערבה.

במהלך הימים האחרונים, צה"ל פגע בכ-430 מטרות של המערכים הרקטיים של החמאס והג'יהאד וסיכל מעל ל-20 פעילי מערך הרקטות. היעדים שהותקפו שימשו את ארגוני הטרור לשיגור רקטות לעבר שטח ישראל. בין היעדים משגרי רקטות תת-קרקעיים ועל-קרקעיים, עמדות שיגור רקטות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה. תקיפות צה"ל פוגעות ביכולת השיגור של ארגוני הטרור.

החל מהשעה 07:00, ועד לשעה 19:00 בערב, זוהו 299 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. בנוסף, כ-42 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90 אחוזים מהשיגורים במהלך היום. צה״ל תקף במהלך היום מספר עמדות שיגור רב-קניות ועמדות לשיגור כטב"ם אשר ארגון הטרור חמאס התכוון לשגר לעבר מדינת ישראל, במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן