ממונה הקורונה: "זה היום הראשון מאז תחילת הרמזור שכולנו ירוקים"

פרופסור נחמן אש אומר כי מדינת ישראל במציאות בה אין אף יישוב צהוב, כתום או אדום. "מצבנו מצוין. אנחנו לא רואים הדבקות". על מסכות בחללים סגורים אומר אש, כי בהמשך ניתן יהיה להוריד חלק מהשימוש בהן, "בבתי הספר למשל - חשוב שנמשיך לעטות אותן"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/05/21 12:58 טז בסיון התשפא

ממונה הקורונה: "זה היום הראשון מאז תחילת הרמזור שכולנו ירוקים"
פרופסור אש, צילום: David Cohen/Flash90

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, עדכן היום (ה') על מצב תחלואת הקורונה בישראל, ואמר כי המצב מצוין. חובת עטית המסכות במרחב הפתוח הוסרה כבר בחודש שעבר, אך בתוך מבנים סגורים אנו עדיין נדרשים בהן. אש אמר כי בהמשך ניתן יהיה להוריד חלק מהשימוש במסכות בחללים סגורים, אך לא בבתי הספר. 

"היום זה היום הראשון מאז המצאת הרמזור שכולנו ירוקים", אמר הממונה בראיון לג"צ, והרחיב: "אין אף יישוב צהוב, כתום וכמובן אדום. מצבנו מצוין. אנחנו לא רואים הדבקות".

"בנוגע למסכות, העדיפות הייתה לבטל את התו הירוק, ולחכות עוד שבועיים לראות שהכול בסדר. מניח שאחר כך נוכל להוריד חלק מהשימוש בהן בחללים סגורים. בבתי הספר למשל - חשוב שנמשיך לעטות אותן", הסביר.

בחדשות 12 פורסם השבוע כי החובה לעטיית מסכות בחללים סגורים צפויה להתבטל בתוך כשבועיים. לפי גורמים במשרד הבריאות, המהלך יתבצע רק במקרה שלא תהיה התפרצות חריגה, או כניסה של מוטציית קורונה שעמידה לחיסונים, דבר שיכול להביא לאיבוד שליטה ולהחזרת הגבלות. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה כי היא לא תתחייב על תאריך ספציפית.

מנתוני משרד הבריאות העדכניים שהתפרסמו הבוקר (ה') עולה כי שיעור הבדיקות החיוביות עומד על  0.1%. במהלך היממה האחרונה אומתו לנגיף 14 בני אדם בלבד, ואתמול נערכו 28,735 בדיקות. נכון להיום, מהמחלה הקשה מתו 6,406 ישראלים. מספר החולים הפעילים נמצא גם הוא בירידה ועומד הבוקר על 428 בלבד. בבתי החולים מאושפזים 99 חולים, מתוכם 50 במצב קשה, 37 במצב קריטי ועוד 35 מונשמים. עד כה חוסנו בישראל בחיסון נגד קורנה 5,447,224 אזרחים, מתוכם 5,124,113 קיבלו גם את המנה השניה.


(המתחסן ה-5 מיליון)