אפשר לנשום לרווחה: יש תאריך לביטול חובת המסכות בחללים סגורים

אחרי הביטול הקרב של הגבלות הקורונה, גורמים במשרד הבריאות אומרים שתוך שבועיים תבוטל גם החובה לעטות מסכות במקומות סגורים. ד"ר אלרעי-פרייס התייחסה לחשש מכניסת מוטציות דרך נתב"ג והבהירה: "לא רק שיישארו הגבלות אלא שהן אף תוחמרנה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/05/21 20:17 יג בסיון התשפא

אפשר לנשום לרווחה: יש תאריך לביטול חובת המסכות בחללים סגורים
הסוף למסכות, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחרי ששר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אתמול כי לא יבקש הארכת תוקפן של הנחיות הקורונה, כשמשמעות הדבר היא שהגבלות התו הירוק והסגול יבוטלו, הערב (ב') נחשף בחדשות 12 כי גם החובה לעטיית מסכות בחללים סגורים צפויה להתבטל תוך שבועיים.

לפי גורמים במשרד הבריאות, המהלך יתבצע רק במקרה שלא תהיה התפרצות חריגה, או כניסה של מוטציית קורונה שעמידה לחיסונים, דבר שיכול להביא לאיבוד שליטה ולהחזרת הגבלות. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה לדברים בראיון לחדשות 12, אמרה כי היא לא תתחייב על תאריך ספציפי אך ציינה כי, "עושים פעולות ובודקים". 

בנוגע לביטול ההגבלות כפי שהודיע שר הבריאות, הדגישה אלרעי-פרייס כי לא כל ההגבלות יבוטלו: "חשוב לוודא שלא נכנסת תחלואה מבחוץ, ובזירה הזאת לא רק שיישארו הגבלות אלא שהן אף תוחמרנה", אמרה ראש שירותי בריאות הציבור בהתייחסות לנתב"ג, כאשר לדבריה, במשרד הבריאות פועלים להביא מתווה שימנע את כניסת הווריאנטים מחו"ל.

בחדשות 12 פורסם כי החל מיום שלישי הבא, כל החוזרים מחו"ל ידרשו לשלם עבור בדיקת קורונה בנתב"ג, כאשר עד כה הבדיקה נעשתה חינם.

"לא זיהינו וריאנט שעמיד בפני החיסון. כל הבדיקות מרוצפות בימינו ואנחנו עושים בדיקות רבות כדי למנוע כניסה של וריאנט כזה", הבהירה אלרעי-פרייס וציינה כי ביום הבידוד התשיעי תהיה חובת בדיקת קורונה לשבים מחו"ל כדי למנוע כניסת מוטציות. 

https://www.youtube.com/watch?v=1FuSFu9o-fY