"והוא לפני סיום" | הנשיא ריבלין קיבל את הזמנת ביידן, ויבקר בארה"ב לפני תום כהונתו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני בלינקן ואמר לו: "אנו מודאגים מהתגברות האנטישמיות בעולם, מודים לארה"ב על המאבק בעניין זה" | בשבוע הבא ה-2 ביוני יתקיימו הבחירות לנשיאות לאחריהן ריבלין יסיים את תפקידו

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 10:01 טו בסיון התשפא

"והוא לפני סיום" | הנשיא ריבלין קיבל את הזמנת ביידן, ויבקר בארה"ב לפני תום כהונתו
הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (ד') שר החוץ האמריקני בלינקן ואמר לו: "אנו מודאגים מהתגברות האנטישמיות בעולם, לרבות בארה"ב - במיוחד בעקבות המערכה בעזה. מודים לארה"ב על המאבק בעניין זה". בסיום הפגישה בלינקן הזמין את ריבלין לביקור בארה"ב טרם סיום הכהונה.

הנשיא ריבלין קיבל את הזמנת ביידן, ויבקר בארה"ב לפני תום כהונתו. ריבלין סיכם את הפגישה עם שר החוץ האמריקאי: "קיימתי פגישת עבודה מדינית חשובה עם מזכיר המדינה של ארצות הברית", והוסיף "אמרתי למזכיר המדינה כי לא ייתכן שחמאס לא מוגדר בפה מלא בפי העולם כולו כפושע מלחמה וחשוב כל כך להוביל הגדרה שכזו. בימים שבהם חיילי צה״ל, הילדים של כולנו, נדרשים לדין וחשבון בפני בית המשפט לדין בינלאומי, על העולם להבין שפושעי המלחמה האמיתיים מסתתרים בעזה, מאחורי אוכלוסייה אזרחית."

כזכור, בשבוע הבא ה-2 ביוני יתקיימו הבחירות לנשיאות בדו קרב בין יצחק הרצוג ומרים פרץ, לאחריהן ריבלין יסיים את תפקידו. 

רצים לנשיאות. מרים פרץ ובוז

רצים לנשיאות. מרים פרץ ובוז'י הרצוגצילום: Hadas Parush/Flash90

אמש פורסם כי במהלך עדותו של אילן ישועה נחשף כי במהלך התכתבויות עם המועמד לנשיאות הרצוג הוא קרא ליריבתו דאז שלי יחימוביץ' "כלבה". הרצוג מיהר להתנצל על אמירתו, אך הדברים עלולים לפגוע בבחירתו לנשיאות בשבוע הבא.

אליסף פרץ, בנה של המועמדת לנשיאות מרים פרץ התבקש לפרסם תגובה לסערת ה"כלבה" שהדביק הרצוג ליחימוביץ'. אך סירב "גם במחיר שאמא לא תבחר לנשיאות" כתב פרץ.

כמו כן, ראש הממשלה הזמין לפגישה ביום ראשון את המועמדים לנשיאות מרים פרץ ויצחק הרצוג