"כלבה" | משפט נתניהו חשף את הרצוג ברגע שיעלה לו בנשיאות

במהלך עדותו של אילן ישועה נחשף כי במהלך התכתבויות עם המועמד לנשיאות הוא קרא ליריבתו דאז שלי יחימוביץ' "כלבה". הרצוג מיהר להתנצל על אמירתו, אך הדברים עלולים לפגוע בבחירתו לנשיאות בשבוע הבא. במקביל הדברים גם מעידים על לכאורה יחסי שוחד תקשורת בין וואלה להרצוג

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/05/21 11:54 יד בסיון התשפא

"כלבה" | משפט נתניהו חשף את הרצוג ברגע שיעלה לו בנשיאות
הסתבכות בטיימינג גרוע. בוז'י הרצוג, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שבוע בלבד לבחירות לנשיאות, ודווקא משפטו של ראש הממשלה נתניהו הוא זה שמסבך את המועמד יצחק (בוז'י) הרצוג מלזכות בנשיאות. הבוקר (ג') במהלך חקירתו של עורך "וואלה" לשעבר, אילן ישועה, נחשפה התכתבות בעייתית בינו ובין הרצוג. במהלך עדותו בבית המשפט נחשף כי ישועה הבטיח להרצוג ביטחון שיקבל סיקור חיובי בעת ההתמודדות על ראשות מפלגת העבודה בשנת 2013, אז הרצוג התמודד מול שלי יחימוביץ' על התפקיד. 

"אני חייב הדרה של הכלבה"

"אם צריך משהו דבר איתי, בכל עת, בלי היסוס, בטוח בצדקתך" נכתב מישועה להרצוג, שחשש שתהיה לו תדמית שלילית. באותה תקופה הרצוג עצמו נחקר במשטרה, וקיבל סיקור שלילי באמצעי התקשורת, ישועה הודה כי הוא נחלץ לעזרתו של הרצוג. אחרי שהרצוג ניצח את יחימוביץ', הוא כתב לישועה הודעת סמס מטרידה: "אשמח שהכותרת תהיה 'ניצחון מוחץ להרצוג למרות ההתקפות נגדו' אני חייב להראות שליטה והדרה של הכלבה", כשאת מילת הגנאי הוא מפנה אל יריבתו.

בתגובה השיב לו ישועה בהודעה חוזרת: "בסדר מטפל אני בהוואי אבל אנחה את אבי", הרצוג המרוצה השיב: "איזה כיף! כן תיתן בבקשה הנחייה". הדברים הללו חושפים שני דברים חמורים ביותר, ראשית כי התנהל לכאורה יחס לא תקין של סיקור תקשורתי, שעלול להתפרש גם לשוחד אילו הרצוג נתן משהו בתמורה. דבר שני הוא שפה בוטה ולא ממלכתית, במיוחד עבור אדם הרוצה להתמנות לתפקיד נשיא המדינה. כל זאת עלול לעלות לו בבחירות לנשיאות, ולאבד את היתרון שיש לו בכנסת על מרים פרץ.

אילן ישועה. הוריד כתבות על משפחות שכולות

אילן ישועה. ממשיך להסתבך ולסבךצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות כך הרצוג מיהר להוציא הודעת התנצלות: "הבוקר פורסמו דברים שאמרתי בלהט מאבק פוליטי יצרי ב-2013 על שלי יחימוביץ שכנגדה התמודדתי בפריימריז אותה עת. בין יריבים פוליטיים יש תקופות סוערות יותר ופחות. שלי ואני שוחחנו לא אחת מאז אותה תקופה סוערת והתקדמנו הלאה. אך אני מוצא מקום להתנצל בפניה וגם ציבורית על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".

הרצוג בעבר: "אי אפשר להטיח במנהיג שהוא כלב" 

השימוש במושג "כלב" בין הרצוג ליחימוביץ' לא עולה בפעם הראשונה, בשנת 2016 לאחר שהפסיד כבר לנתניהו בבחירות, הייתה זאת יחימוביץ' שהשתמשה באזכור המבזה. באותה התקופה החלו לחצים על הרצוג להתפטר לאחר ההפסד בבחירות, מי שהובילה אותן הייתה יחימוביץ' עצמה. הרצוג בתגובה האשים אותה, כי היא מנסה לחבור לממשלת נתניהו ומחה נגד התקפותיה בה גם טען כי היא כינתה אותו "כלב".

הדברים מיוחסים לדבריה של יחימוביץ' שטענה נגד הרצוג: "לפני הרצוג לא הונחה הצעה לממשלת אחדות. בפועל זה דומה יותר לעצם מרוטה שנתניהו השליך, וקרא להרצוג לחזור על ארבע עם העצם בפה". הרצוג בחר לפרש את האמירה כקריאה עליו כי הוא כלב, ותקף בחזרה: "בוא ולומר שמי שהולך לדבר עם ראש הממשלה הוא כלב שהולך על ארבע, כשהוא עושה דברים כדי למנוע שפיכות דמים – יש לי מחלוקת עמוקה על מה שעשתה שלי יחימוביץ' בשבועות האחרונים". לבסוף הטיף ליחימוביץ': "בגוף פוליטי יש כללים בסיסיים, אי אפשר להטיח במנהיג שהוא כלב שהולך על ארבע". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן