בלוד הכריעו: בלי אבטחה - אין לימודים

למרות החזרה לשגרה במערכת החינוך, המתיחות שנמשכת בעיר המעורבת, הביאה את תושביה היהודים של שכונת רמת אשכול לדרוש אבטחה במוסדות החינוך - ונענו בשלילה ולכן לא שלחו את הילדים ללימודים. "הכלה בלוד היא שגיאה קשה", אמר גדעון סער בעקבות האירועים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 23/05/21 08:57 יב בסיון התשפא

בלוד הכריעו: בלי אבטחה - אין לימודים
מחאת תושבי לוד. , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

רבים מתלמידי ישראל חוזרים היום ללימודים אחרי ימים רבים בהם נשארו בבית בשל המבצע בעזה, אך דווקא ילדי שכונת רמת אשכול בלוד לא יחזרו לבתי הספר והגנים, הסיבה: המשטרה לא אישרה את חברת האבטחה הפרטית למקום.

הורים שילדיהם לומדים במוסדות החינוך היהודיים בשכונה, ביקשו לשכור חברת אבטחה פרטית מטעמם, כדי שיאבטחו את תלמוד התורה ושאר מוסדות החינוך היהודיים בעקבות המהומות והתפרעויות הערבים בעיר. אך אתמול (שבת) נודע כי בשל אילוצים בירוקרטיים, חברת האבטחה הפרטית לא תוכל לאבטח את המוסדות ולכן לא יתקיימו לימודים במוסדות היהודיים ברמת אשכול.

מתושבי השכונה נמסר: "אין גבול לאבסורד, אנו צריכים חברת אבטחה פרטית בשביל להחזיר את ילדנו למוסדות הלימוד, אצל שכנינו הערבים החיים נמשכים כרגיל בעוד אנחנו נאלצים להגן על חיינו מפניהם. אנו דורשים ממוסדות המדינה לקחת את האחריות ולבוא להגן עלינו. הכתובת כבר לא רק על הקיר".

הבוקר, הוכחה דרישתם של תושבי השכונה, כאשר תלמידי בית הספר הערבי אלארזי השוכן בסמוך, השליכו אבנים אל תוך מתחם גני הילדים, תלמוד התורה והמכינה. בתגובה לכך הודיעו ההורים כי לא ישלחו את ילדיהם ללימודים עד הסדרת האבטחה במקום. היום בשעה 10 מתוכננת הפגנת תושבי השכונה מול עיריית לוד, בדרישה לדאוג לביטחון הילדים והצוות.

יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער אמר הבוקר: "הכלה וחזרה לשגרה בלוד ובכלל היא שגיאה קשה. אתחול חשיבה ופעולה חייב לכלול יוזמה בלתי פוסקת מצד המדינה, כולל מבצע רחב לתפיסת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי. ריבונות המדינה חייבת להיות מורגשת בערים המעורבות ובכל הארץ".

גם חברת הכנסת איילת שקד מימינה הגיבה לאירועים: "צריך לסגור את בית הספר בלוד ממנו זורקים אבנים, לא את בית הספר שחוטף. ככה פשוט. חברות אבטחה פרטיות הן לא הפתרון, פלוגות מג״ב- כן".