"שוב נוטשים את תושבי לוד ומפקירים אותנו לגורלנו"

תושבי לוד על ההחלטה להוציא שלוש פלוגות מג"ב מהערים המעורבות: "פעם אחר פעם אנחנו מבינים כי אין מי שדואג לנו, מפקירים אותנו לגורלנו", ומבקשים: "אנו זקוקים לתכנית אסטרטגית להשבת הבטחון בעיר לפני שיהיה מאוחר מידי!"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 21/05/21 08:43 י בסיון התשפא

"שוב נוטשים את תושבי לוד ומפקירים אותנו לגורלנו"
לוד , צילום: Yossi Aloni/Flash90

מוקדם יותר היום (ו') הוחלט כי שלוש פלוגות מג"ב שפוזרו בערים המעורבות, בהן לוד, יוצאו מן הערים, זאת בטענה כי ישנה רגיעה אשר מאפשרת זאת. תושבי לוד על ההחלטה: "שוב נוטשים את תושבי לוד ומפקירים אותנו לגורלנו"

לוד

לוד צילום: Yossi Aloni/Flash90

במהלך הימים האחרונים בהם נעשו ניסיונות להציג רגיעה בעיר, עדיין סבלו תושבי לוד מזריקת אבנים, בקבוקי תבערה, ירי ברחובות ואלימות של תושבים ערבים, אשר הפרו את השקט וכל זאת כשחיילי מג"ב עוד בעיר. עם זאת, ולמרות הוצאת הכוחות הבטחוניים, לא תוכננה שום תכנית אסטרטגית בטחונית אחרת לתושבי העיר החרדים לגורלם ולגורל משפחותיהם, ומופקרים פעם נוספת החל מהלילה.

"פעם אחר פעם אנחנו מבינים כי אין מי שדואג לנו, מפקירים אותנו לגורלנו. המשטרה כמעט ולא תפקדה בשבוע האחרון, לא נכנסה לשכונות, כמעט ולא ביצעה מעצרים והכי חשוב לא דאגה לאסוף את הנשקים הבלתי חוקיים. כעת עם ההחלטה לגבי הוצאת כוחות מג״ב, אנחנו חוששים מפני הלילה ומפני הימים הבאים כאשר השקט לא באמת חזר לרחובותינו.  מממשלת ישראל - אנו זקוקים לתכנית אסטרטגית להשבת הבטחון בעיר לפני שיהיה מאוחר מידי!"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן