סמוטריץ' לבנט: "גלה אחריות וקיים הבטחה אחת שלך"

יו"ר הציונות הדתית אומר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, כי מפלגתו עומדת איתנה בדעתה בכל הקשור לסירוב להקמת ממשלה בהישענות על רע"מ, "אם נצטרך לשלם מחיר על כך וללכת לאופוזיציה נעשה זאת בראש מורם"

עדיאל שביט אלעד הומינר אלעד הומינר ועדיאל שביט, חדשות כיפה 03/05/21 15:26 כא באייר התשפא

סמוטריץ' לבנט: "גלה אחריות וקיים הבטחה אחת שלך"
ישיבת סיעה. הציונות הדתית, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ימינה קיימה היום (ב') את ישיבתה השבועית במשכן הכנסת, לאחר יום לא פשוט עבורה עם פרסום קריאתו אמש של מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, הרב צבי טאו, להקמת ממשלה בהישענות על רע"מ, ולאחר הפרסום בכיפה כי היו"ר ח"כ בצלאל סמוטריץ' יתפטר במצב של הקמת ממשלה כזו.

בתגובה לפרסום בכיפה | סמוטריץ' ביציאה מבית הרב דרוקמן: "לא אתפטר"

"מפלגת הציונות הדתית כשמה כן היא", פתח סמוטריץ'. "מפלגה שנושאת את דגל הציונות במלוא גובהו מתוך התורה. את הדגלים האלו לא נוריד לעולם. הקמת ממשלה בתמיכת תומכי טרור תהווה פגיעה אנושה בעולם התורה ובציונות להרבה מאד שנים קדימה". 

על סירוב הציונות הדתית לתמוך בממשלה שתוקם בתמיכת רע"מ, אמר: "המפלגה עומדת איתנה בדעתה ואם נצטרך לשלם מחיר על כך וללכת לאופוזיציה נעשה זאת בראש מורם. לא נמכור את ערכינו". 

"בשבועות האחרונים הרבה שחקנים משתעשעים במשחקי מו"מ על חשבון מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה נתניהו, ח"כ בנט וח"כ סער, בימים האחרונים התקיימו דיונים בכל הדרגים. שלשתכם יודעים שיש היתכנות להקמת ממשלה ימנית כבר היום. זה תלוי רק בהורדת האגו. בשם הרוב המוחלט של אזרחי ישראל שרוצה ממשלת ימין, אני קורא לכם להתכנס היום ולסגור ממשלה שתעשה טוב לאזרחי ישראל". 

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט האשים היום את סמוטריץ' כמי שאשם בכך שלא קמה ממשלה: "נפתלי ידידי, עשינו בשבילך את העבודה, קיימנו על הגב שלנו את ההבטחה שלך לפני הבחירות ומנענו הקמת ממשלה שנשענת על תומכי טרור. עכשיו גלה אחריות וקיים הבטחה אחת שלך - לא להקים ממשלת שמאל ולא להפוך את לפיד לראש ממשלה גם לא ברוטציה. מי מכם שימנע זאת ויחבור למי שמבקש את רעת מדינת ישראל יישא אות קלון עד יומו האחרון".