בנט: "הצעת נתניהו לא מובנת"

יו"ר ימינה אומר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, כי אינו ביקש ראשות ממשלה אלא ממשלה: "אמרתי כבר שלנתניהו יש את האצבעות שלנו", ומאשים את יו"ר הציונות הדתית: "אין לנתניהו ממשלה בגללו"

עדיאל שביט אלעד הומינר אלעד הומינר ועדיאל שביט, חדשות כיפה 03/05/21 14:32 כא באייר התשפא

בנט: "הצעת נתניהו לא מובנת"
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סיעת ימינה קיימה היום (ב') את הישיבה השבועית שלה במשכן הכנסת, והיו"ר נפתלי בנט, נשא דברים דקות ספורות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לו את להיות הראשון ברוטציה של ממשלת ימין למשך שנה. עוד לפני שהתייחס לפוליטיקה, התייחס בנט לאסון הנורא במירון בו נהרגו 45 בני אדם ועוד 150 נפצעו.

נתניהו מסכים לרוטציה עם בנט: "זזתי - עכשיו תורך"

"אתמול היה יום אבל לאומי לזכר קורבנות האסון במירון. יום האבל חלף, אבל התחושה הקשה, העצב, והתסכול על החיים שנגדעו - יהיו איתנו לעוד זמן רב. הגעתי למירון כמה שעות לאחר האירוע: העדויות ששמעתי היו קשות ומתסכלות. רבותיי, הואקום הזה, האזורים שבהם המדינה לא קיימת, שאין בהם ריבונות - לא יכול להמשך. צריך פה תיקון עמוק, מהותי. עכשיו עלינו לעמוד לצד המשפחות, האלמנות והיתומים, ולוודא שאף אחד לא נשאר לבד". 

כאן עבר בנט לתחום הפוליטי: "אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו. מטבע הדברים, יש הרבה ספינים, והרבה תכונה במערכת. אנחנו מדברים עם כולם, נפגשים, מנסים לקרב בין הצדדים, הופכים כל אבן. יש הרבה רעש, אבל הקו שלנו נשאר עקבי, אולי העקבי מכל המפלגות".

בהמשך דבריו אמר בנט כי מטרת העל של ימינה היא למנועה בחירות חמישיות. על הקמת ממשלה אמר: "העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות. לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. אני חוזר ואומר, המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה". 

בנט עבר והתייחס להצעתו של נתניהו ובנוסף תקף את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ'. "אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו".

יו"ר ימינה הזכיר: "לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה: 'יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה - אנחנו מוכנים לעזור׳. אני מוכן להקים ממשלת ימין אתמול. ואז אמרתי לראש הממשלה: ׳אני לרשותך, בוא נביא ממשלה".

"אבל מהרגע הראשון במקום להתאמץ להביא את הממשלה ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן להיכנס לממשלה, הוא הלך לברירת המחדל הרגילה שלנו - לתקוף את ימינה. ועכשיו, זה חוזר. לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת. אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם - בפשטות, בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוויין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ". 

לסיום הוא אמר: "אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן