הרב טאו: להקים ממשלת ימין בהישענות על רע"מ - "קידוש השם"

48 שעות לפני תום המנדט של בנימין נתניהו להקמת הממשלה, מפרסם מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם מכתב דרמטי, בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין בעלת 59 מנדטים, בראשותו של נתניהו ובהישענות על מפלגת רע"מ. סמוטריץ' ובן גביר לא צפויים לשנות את עמדתם

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/05/21 23:48 כ באייר התשפא

הרב טאו: להקים ממשלת ימין בהישענות על רע"מ - "קידוש השם"
הרב צבי טאו, ראש ישיבת הר המור, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה

48 שעות לתום המנדט של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, מפרסם הלילה (א') מכתב דרמטי בו הוא קורא לפעול להקמתה של ממשלת ימין בעלת 59 מנדטים, בראשות בנימין נתניהו. משמעות המכתב היא, כי הרב מציב לנתניהו אפשרות חדשה, ואולי אף מכרעת, להקמת ממשלת ימין המתבססת על הישענות או הימנעות של מפלגת רע"מ. למרות המכתב, הח"כים סמוטריץ' ובן גביר לא צפויים לשנות את עמדתם.

בתחילת קריאתו כתב הרב כי "בימים אלו, מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצומה של שמחת ההילולא במירון, מתעוררות מחשבותינו להתבונן ולהקשיב לקול ד' הדובר בנו, דרך המאורעות,  לטהר את ליבנו ולהסיר מעלינו את הנגע הנורא של ליבוי שנאת החינם המאיימת בחרפות ביטויי שנאתה, ותעמולת הטפתה, על חוסן מדינתנו ועל יציבות סדרי השלטון לקידומה ושגשוגה של המדינה."

בהמשך מדגיש הרב כי יש לדחות את השנאה וההכפשה לנתניהו "וביתר שאת, ומתוך כך, עלינו לדחות בשאט נפש, את תעמולת השנאה וההכפשה במה שנוגע לכבוד ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו. הצלחתו הגדולה של ראש הממשלה בחיזוק חוסנה של המדינה, בעמידה מול אויבי ישראל העומדים עלינו לכלותינו כאן בארץ, בשינוי המשוואה האזורית בעמידת עמי העולם מול המזימה המסוכנת של איראן, בהבאת המזור הרפואי והכלכלי לישראל מול מגפת הקורונה, גרמה, לצערנו ולחרפתנו, לגורמים שונים המנסים לפגוע בחוסנה של המדינה, ליצור תעמולה שקרית, בלתי פוסקת, רצופה בשנאה אישית וכפיות טובה, שכל מטרתה להדיח את ראש הממשלה על ידי הפצת פילוג שנאה  בקרב הציבור מחד, והכנת כתבי שטנה משפטיים נגד ראש הממשלה מאידך", כתב הרב.

עוד ציין הרב את הסכנות שהקמת ממשלת שמאל: "מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-ביטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'.

"אלא", המשיך הרב, "מגמתם מסוכנת וחמורה הרבה יותר, בכל הנושאים הנוגעים להחלשת המדינה כמדינת הלאום של עמנו. השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית". 

הרב טאו הזכיר במכתבו גם את דבריו של הרב צבי יהודה קוק: "'כשבאותו ענין יש צד קידוש השם וצד חילול השם, אין אומרים ספיקא ושב ואל תעשה. אלא שצד קידוש השם הוא הגדול, המכריע והמחייב. ועל אחת כמה וכמה בקידוש השם הגדול-האלקי  הזה של כלל ישראל ותקומתו'".

לקראת סיום דבריו כתב הרב טאו כי "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים  אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי. אדרבה, ההצלחה להעמיד ממשלה שתדאג לטובתם של ישראל, שתדאג לקודשי ישראל, היא הקידוש השם היותר גדול, ו"גדול הוא קידוש ד' מחילול השם".

"ממשלה זו אשר תנהיג את האומה בגאון שם ד' הנקרא עליה, תוסיף עוז לעמנו ותרבה קידוש ד' ובמהרה, כעת ממש, יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים".

לסיום כתב:  "על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".


(ארכיון)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן