היום השלישי בשלב ההוכחות | ישועה: ביקשו ממני להיפטר מינון מגל

מנכ"ל וואלה לשעבר התייצב בבית המשפט המחוזי בירושלים בפעם השלישית בכדי להעיד בפרשת וואלה-בזק. בפתח הדיון הושמעה שיחה בינו למנכ"לית בזק לשעבר, לדבריו היא נזפה בו על אופן סיקור נתניהו: "נזפה בי על כתבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 11:35 כה בניסן התשפא

היום השלישי בשלב ההוכחות | ישועה: ביקשו ממני להיפטר מינון מגל
מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלב ההוכחות השלישי במשפט נתניהו ממשיך הבוקר (ד') בבית המשפט המחוזי בירושלים עם עדות נוספת של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה. הדיון מתקיים ברקע הודעת התובעת שמסרה אתמול כי ישועה העביר לתביעה הודעות שקיבל, בהן נכתבו מסרים מאיימים. התביעה מצדה העבירה את תוכן ההודעות למשטרת ישראל.

השופטים דחו אתמול את בקשת סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ' לבחון מוצגים אליהם נחשף ישועה בראיון שנערך לו וכן לגבי חומרים ממכשיר הסלולר שלו. בעדותו ציין ישועה כי בני הזוג הנחו אותו למחוק תכתובות שערך עמם בטלפון הסלולרי, ובנוסף הציעו הזוג אלוביץ' שיגלה אחריות וייקח את האשמה על עצמו. ישועה העיד: "נאמר לי - 'אתה תגיד שלא היה כלום', ואז שאול יגיד לא היה כלום ורה"מ יגיד שלא היה כלום - ואז החוקרים יחשבו שאין כלום".

עדות ישועה - היום השלישי

לקראת 10:00 ועד לשעה 11:00 לאחר שהתובעת ביקשה, ישועה פירט על ההתערבות במינויים. "זה היה המקרה הראשון. לאחר מכן זה הפך לנורמה. לאחר מכן הייתי צריך לאשר מינויים דרך איריס ושאול, ובשלב מסוים צריך היה לשאול גם את ניר או את רן ברץ. אחר כך הייתה סדרה של כתבים ועיתונאים שרציתי להביא, אך הם נפסלו - יש הרבה דוגמאות. רציתי להביא את איילה חסון ונאמר לי שקשה לנהל אותה".

עוד הוא תיאר: "אמרו לי 'אל תמנה את יואב גולן, הוא יותר גרוע מבן כספית'. ביקשו ממני להיפטר גם מינון מגל". תירוש: "אבל למה להיפטר מינון מגל? הוא הרי ימני". ישועה: "זה לא קשור לדעות הפוליטיות שלו, אלא לזה שהוא לא מציית".

"רצינו להביא את אלמוג בוקר - התגובה של רן ברץ הייתה שהוא בדק את זה והוא אוהד הפועל, אבל לא נורא. היה ממש הליך בדיקה מול אנשי ראש הממשלה". עוד הוסיף ישועה: "וואלה סלבס עניין בעיקר את יאיר, אבל גם רעיית ראש הממשלה הופיעה שם. הגיעה אליי דרישה גם משאול וגם מאיריס, שכועסים על אמיר תיבון שכותב בצורה רעה וביקורתית, וביקשו שאני אפטר אותו".

ישועה המשיך ותיאר: "דב גילהר הגיע אלינו אחרי מאמץ גדול שלי, ואז הוא ערך ראיון עם ראש הממשלה. הייתה סאגה מטורפת של לחצים לערוך את הראיון". השופטת פרידמן-פלדמן: "של מי?", ישועה השיב: "של ניר חפץ ושאול. הגענו למצב שהם ערכו את הראיון, אמרתי לשאול וניר - 'אל תגידו את זה לאלקלעי וגילהר כי הם יהרגו אותי שאנחנו עורכים להם את הראיון'".

9:30 התובעת, יהודית תירוש השמיעה לישועה הקלטת שיחה שערך עם מנכ"לית בזק לשעבר, סטלה הנדלר, "תהיה חקירת משטרה אצלי ואצל שאול. תפקיד העיתונות לבקר את השלטון והמערכת הציבורית צריך להבין את זה. אין חצי עיתונות, אי אפשר כאן להתערב. יכול לקחת שהחקירה של נוני תהיה במקום אחר, אנחנו נצטער על כל שטות שאנחנו עושים. בימים כאלה צריך להבין את ההשלכות, אנחנו נמצאים במקום מאוד מסוכן. בסדר? את מבינה את זה?".

ישועה הוסיף על הנדלר: "היו כמה פעמים בעבר שכשהייתי מגיע לשאול במטה בזק היא הייתה לפניי ואני אחריה. נפגשים ביציאה. היא קוראת לי לחדר חזרה איתו ונוזפת בי שאנחנו בוואלה עשינו השבוע כתבה כזו או אחרת וזה לא טוב". לדבריו, "הקונטקסט היה ברור".

הדיון החל הבוקר בשעה 9:15, ולאחר עשר דקות, פתח מהכ"ל וואלה לשעבר: "היה את הטיעון האידאולוגי, וגם נאמר שביבי הוא חבר, אבל לצד שני אלה גם נאמר לי שיהיה נזק של מיליארדים ש"ח לבזק אם יהיה סיקור עוין". ישועה הוסיף: "לא זכור לי כרגע שניסו להיטיב עם מישהו אחר מהימין. בדרך כלל רצו לתקוף אותם".