היום השני של שלב ההוכחות: ישועה קיבל איומים לאחר שמסר את עדותו

שלב ההוכחות נכנס אל יומו השני. את הדיונים פתחה התובעת שאמרה כי מנכ"ל וואלה לשעבר שהעיד במסגרת תיק 4000 קיבל הודעות מאיימות לאחר עדותו אתמול. סנגורו של ראש הממשלה: "פערים בין העדות של ישועה במשטרה לבין הגרסה שמסר כאן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/21 10:05 כד בניסן התשפא

היום השני של שלב ההוכחות: ישועה קיבל איומים לאחר שמסר את עדותו
שלב ההוכחות, היום השני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלב ההוכחות במשפט נתניהו ממשיך בבית המשפט המחוזי בירושלים והבוקר (ג') החל יום העדויות השני. לאחר שאתמול היה העד המרכזי מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, יעלה גם היום לדוכן. בפתח הדיון, עדכנה התובעת עו"ד יהודית תירוש את השופטים כי המנכ"ל לשעבר העביר לתביעה הודעות שקיבל, בהן נכתבו מסרים מאיימים. התביעה מצדה העבירה את תוכן ההודעות למשטרת ישראל.

משפט נתניהו: נאום הפתיחה המלא של ליאת בן ארי

אתמול סיפר ישועה על השתלשלות האירועים מעת כניסתו לאתר וואלה. בין השאר העיד על אופי הסיקור באתר ועל בקשות יו"ר דירקטוריון וואלה ויו"ר בזק שאול אלוביץ' הנאשם במתן שוחד בתיק 4000. "הבקשות נגעו רובן ככולן למעשה לראש הממשלה ומשפחתו. הבקשות היו מכמה סוגים, זה גם משהו שהלך ועבר אסקלציה עם הזמן. אבל בגדול הקטגוריות היו למתן או לא להעלות, או להוריד כתבות שעלולות להצטייר כשליליות לראש הממשלה, רעייתו ובנו. ושניים, מהצד השני, להעלות כתבות שמטיבות איתם, שמציגות אותם באור חיובי. את ראש הממשלה, רעייתו, לעתים את הבן, אבל זה נגע בעיקר לראש הממשלה ורעייתו. גם היו בקשות שהיו קשורות לשתי הבקשות האלה, להעלות כתבות נגד אנשים שונים שהיו אויבים פוליטיים של ראש הממשלה".

לקראת השעה 10:00, עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', התייחס גם הוא לפערי הגרסאות לכאורה של ישועה: "לא כך אמורה להתקיים חקירה במשטרה. מדובר בגרסאות שונות. הציגו 700 מסמכים ו-48 הקלטות שלפעמים נמשכות 20-10 דקות או יותר. אני לא חושב שאנחנו יכולים לחיות בעולם שהשלמת חקירה לא תהיה כהלכתה. אומרים נביא עד שישתף איתנו פעולה, ונגיד לו 'ברוח הדברים, ברוח הדברים', מה הוא בדיוק אמר? בתשובה לאיזה שאלה? אסור שזה יקרה ככה".

שאול אלוביץ

שאול אלוביץ', הבוקרצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סנגורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור, התייחס לעדות שמסר אתמול ישועה, וטען לפערים: "יש פערים דרמטיים בין העדות שלו במשטרה לבין הגרסה שמסר כאן". לטענתו זה נבע מריענון שנערך לו בפרקליטות טרם העדות במשפט. "אי אפשר במסגרת הריענון להציג ממצאים חדשים, לשאול שאלות ולהציג זוויות. העד נחקר לפני שנה. הקושי שלנו כהגנה הוא שיש חלקים ראשונים שאנחנו שומעים כאן לראשונה. קופחה האפשרות שלנו להתגונן".

שתי דקות לאחר השעה 9:00 נכנסו השופטים אל אולם בית המשפט, מבין הנאשמים הופיעו הבוקר רק בני הזוג אלוביץ'. לאחר מכן עדכנה תירוש: "אתמול בשעות הערב ישועה יצא איתנו קשר והעביר הודעות שהוא קיבל. העברנו את ההודעות למשטרה".


(הצהרת ראש הממשלה לאחר סיום שלב ההוכחות אתמול, ערוץ 20)