"חוסר אחריות משווע": אדלשטיין תוקף את גנץ

בעקבות ביטול ישיבת הממשלה, שר הבריאות חושף את הנושאים שתוכננו לעלות בישיבה, ותקף את יו"ר כחול לבן: "גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה - אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 28/03/21 22:50 טו בניסן התשפא

"חוסר אחריות משווע": אדלשטיין תוקף את גנץ
יולי אדלשטיין, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ישיבת הממשלה שתוכננה למחר (ב') - בוטלה, בעקבות מאבקי הכוחות בין הליכוד לכחול לבן. בכחול לבן טענו הערב (א') כי בליכוד מסרבים לאשר את מינויו של יו"ר המפלגה בני גנץ לשר המשפטים כמינוי קבע, לפי דרישת היועץ המשפטי לממשלה. בישיבת הממשלה, היו השרים אמורים לאשר רכישת חיסונים במיליארדי שקלים. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין חשף הערב (א') את הדברים שתוכננו לישיבת הממשלה שבוטלה, וכעת ידחו עד לישיבה הבאה: "אזרחי ישראל - אלו הנושאים שביקשתי מהממשלה לאשר מחר ובעקבות חוסר האחריות המשווע של השר גנץ הם לא יעלו להצבעה. הדבר יביא לנזק עצום". 

לדברי אדלשטיין, הסעיפים הבאים תוכננו לעלות לאישור השרים בממשלה מחר, וכעת ידחו למועד מאוחר יותר. אישור רכישת חיסוני הקורונה, עצירת התשלום למעבדות, עצירת תשלום לספקי דיגום שונים, מניעת תשלום למפקדת אלון של פיקוד העורף, מניעת תקציב להמשך העבודה של "מגן ישראל" והמשל"ט ותשלום לקופות החולים.

"זאת המציאות. על זה גנץ עושה שרירים", אמר אדלשטיין, "אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה. הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק פוליטי".