לפיד: מוכן לוותר על ראשות הממשלה כדי להפיל את נתניהו

יו"ר האופוזיציה מפתיע הערב, ובניגוד לכוונותיו הוא אומר, כי בשביל להפיל את ראש הממשלה, "אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי". מפלגת הציונות הדתית בתגובה: "סער ובנט מוכנים להקים ממשלה עם לפיד, לוותר על היכולת להקים ממשלת ימין אמיתית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/03/21 21:07 כד באדר התשפא

לפיד: מוכן לוותר על ראשות הממשלה כדי להפיל את נתניהו
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד כתב הערב (ב') טור מיוחד לאתר "הארץ", ובו התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו ה"פרנואיד", לחרדים ש"עושים מה שבא להם", הפלשתינים, וגם על שאיפותיו לכהן כראש ממשלת ישראל.

"מדינת ישראל נקלעה לצומת אירועים לא שפוי", פתח לפיד את דבריו, "השילוב בין מגיפה רצחנית, משבר כלכלי וראש ממשלה פרנואידי המואשם בביצוע עבירות פליליות, גורר אותנו לחורבן פנימי. הסחטנות הבלתי פוסקת חונקת את הפוליטיקה שלנו. העסקנים החרדים עושים מה שבא להם. אמון הציבור בשלטון נפגע באופן שנראה כבלתי הפיך. לנוכח הכאוס הזה אנחנו מציעים בעיקר נורמליות. אנחנו רוצים להחזיר את המדינה הזאת לידיהם של האנשים שמחזיקים אותה בחיים: אזרחים עובדים, משלמי מסים, שומרי חוק".

לפיד כתב כי יש עתיד אולי לא תגשים את כל חלומות אזרחי המדינה, "אבל מול בעיות היסוד של מדינת ישראל — הסכסוך עם הפלסטינים, היחסים בין דת למדינה והפרדת הרשויות — אנחנו מציגים עמדות מתונות, מאוזנות, די זהירות. אולי לא נחולל הרפתקאות גדולות, אבל נדמה לי שהמדינה כרגע לא זקוקה לעוד מהומות. שליחתו הביתה של בנימין נתניהו תספק די דרמה".

"סיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיני"

כאן הגיע לפיד לנקודה אליה הוא מכוון מאז נכנס לפוליטיקה לפני כתשע שנים, ומדבריו ניתן להבין כי ייתכן ולא יגיע לתפקיד. "אמרתי, והתכוונתי לכך, שסיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה בעיני. בשבילה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי".

"אלא שגם לממשלה בלי נתניהו כדאי שיהיו עמדות שפויות ומאוזנות. אם יש עתיד תהיה המפלגה הגדולה ביותר בממשלה הבאה העובדה הזאת אולי לא תבטיח לי את ראשות הממשלה, אבל היא תבטיח שהכסף של האזרחים לא יופנה לעוד התנחלויות מבודדות (לא, זו לא "התיישבות צעירה", אלא מאחזים לא חוקיים), שבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני התקפות, שיושם קץ למונופול החרדי על היהדות, שלהט"בים ודרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם".

לסיום הוא כתב: "יש עתיד תבטיח, שלהט"בים ודרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם. במקביל אנחנו נוודא שעוצמתה הצבאית של ישראל לא תיפגע ושהזהות היהודית שלה תישמר. זוהי המהות של מפלגת מרכז — אנחנו מחויבים לא רק לעצמנו, אלא גם גם לדורות שכבר מתו ולדורות שטרם נולדו".

הליכוד: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר"

מהליכוד מסרו בתגובה: "יאיר לפיד ממשיך להסתתר כדי להעלים מהציבור את שאלת הבחירות: מי יזניק את כלכלת ישראל בתקופה הקריטית הזו שבה אנו יוצאים מהקורונה - נתניהו שכבר חילץ את ישראל משני משברים כלכליים, או לפיד שהיה שר האוצר הכושל בתולדות המדינה".

בתגובה לדבריו של לפיד, במפלגת הציונות הדתית החליטו לתקוף את גדעון סער וח"כ נפתלי בנט. "לפיד קרע הערב את המסכה מעל הבלוף של ממשלה עם ׳רוב ימני׳. סער ובנט מוכנים להקים ממשלה עם לפיד, לוותר על היכולת להקים ממשלת ימין אמיתית - רק בגלל מאווים אישיים. בכך להפקיר את ההתיישבות כולה, את זהותה היהודית של מדינת ישראל והיכולת לעשות תיקונים היסטוריים במערכת המשפט החולה". 

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר כי הם "מצרים על כך שלפיד עוסק בפוליטיקה קטנה ומצהיר כי יפעל להשאיר עשרות אלפי אזרחי מדינת ישראל שממלאים את כל חובותיהם ומשרתים את המדינה אף מעבר, ללא תשתית מים וחשמל ראויים ולא מרכיבי ביטחון". 

עוד הם אמרו: "תושבי ההתיישבות הצעירה הנם חלוצים שנשלחו על ידי המדינה להקים ישובים, להתיישב ולחיות במקומות אסטרטגיים עבור מדינת ישראל על מנת להבטיח את ביטחונה של ישראל, אך בגלל פוליטיקאים קטנים כמו לפיד זה עדיין לגיטימי לאפשר לאזרחים לחיות ללא תשתיות וללא ביטחון".


(לפיד תוקף. ארכיון)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן