נתניהו: יהיה בקרוב חיסון לילדים מתחת לגיל 16

ראש הממשלה ושר הבריאות בירכו את המחוסנת ה-5 מיליון בישראל, וחשפו כי הם מביאים עוד מיליוני חיסונים לישראל להמשכת השגרה, וכי חברות התרופות יסיימו את פיתוחו של חיסון הקורונה לילדים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/21 12:47 כד באדר התשפא

נתניהו: יהיה בקרוב חיסון לילדים מתחת לגיל 16
ראש הממשלה. מבקש מהישראלים להישמע להנחיות, צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו היום (ב') לברך את המתחסנת ה-5 מיליון בישראל, ג'נט לביא-אזולאי, בת 34 מפתח תקווה. אדלשטיין פנה בפתח הדברים לראש הממשלה ואמר: "אני חייב לומר, שנעים מאוד לפעמים לטעות. לפני כמה שבועות בדיון במשרד, מישהו אמר שנגיע לחמישה מיליון מתחסנים, אמרתי: חברים, שוויה שוויה, לא בטוח שנגיע לזה. והנה זאת הזדמנות לומר, כל הכבוד לאזרחי ישראל שהגיעו חמישה מיליון איש להתחסן".

"לא עשו טובה לכאורה לאף אחד", המשיך שר הבריאות, "שמרו על הבריאות שלהם. אבל בזכות החיסונים האלה אנחנו יכולים כרגע לפתוח כמעט את הכול. כלכלה, תרבות, פנאי, ספורט ותיירות. מי ייתן והדברים יימשכו כך. בעצם זה תלוי בנו. זה תלוי בעוד כמה מאות אלפים שימשיכו להגיע להתחסן. ובשמירה על ההנחיות שכל אחד מכיר. 

"כן, עדיין מסכה, כולל המתחסנים, עדיין בלי התקהלות המונית, רק לפי התו הירוק. אם ננהג כך גם בסדר פסח נסב יחד סביב שולחן משפחתי גדול, נוכל להמשיך בפתיחה ולהמשיך לשמוח. נכון לא העלמנו את קורונה, אבל היא תיכנס לפינה ותחיה כאן בשקט ואנחנו נמשיך לחיות החיים שלנו. בזכות החיסונים, המתחסנים, הצוותים הרפואיים המצוינים, בעזרת השם כך גם נמשיך, תודה לכם".

ראש הממשלה המשיך ואמר כי "זה יום אדיר. אנחנו מציינים 5 מיליון מחוסנים וגם את פתיחת הכלכלה שלנו, כמעט כולה, בתו ירוק אתמול. יש כאן הישג אדיר לישראל, הראשונה שיוצאת מהקורונה. אבל אנחנו ביציאה ברורה מהקורונה. אין מה לחשוש. ובאמת לאף אחד, כל הפייק ניוז זה פייק ניוז, לכו להתחסן. אנחנו כבר עובדים על הבאת עוד עשרות מיליוני חיסונים. כי כדי להשאיר את הכלכלה פתוחה ושלא יהיו סגרים נוספים ולא יהיו אם כולנו נשמור על הכללים אז צריך עוד עשרות אלפים".

אדלשטיין ונתניהו.

אדלשטיין ונתניהו. צילום: David Cohen/Flash90

"ישראל לא רק אלופת העולם בחיסונים נשמור על הכללים ועד סוף אפריל כל האוכלוסייה הבוגרת של ישראל תהיה מחוסנת, הישג עולמי. 5 מיליון זה השיג אדיר וזה לא מובן מאליו שמדינה שיש לה 9 מיליון אזרחים, מתוך אוכלוסיית העולם. אנחנו אלפית מאוכלוסיית העולם ומקדימים את כולם. מדינות של מאות מיליונים ואפילו מיליארדים. ועושים את זה בזכות מיליוני החיסונים שהבאנו, קופות החולים וההיענות שלכם. יש לנו עוד כברת דרך קטנה מאוד להשלים את זה, להגיע לחיסון כללי. בהמשך יהיו גם הילדים".

"דיברתי גם עם ראשי החברות פייזר ומודרנה", חשף נתניהו, "הם מעריכים שתוך זמן קצר יהיה גם חיסון מאושר לילדים מתחת לגיל 16 וגם את זה נעשה. אנחנו מביאים עשרות מיליוני חיסונים נוספים כדי להבטיח המשך חיסון לכלל האוכלוסייה וכלכלה פתוחה. ועוד דבר, אנחנו בונים גם מפעלים פה. שיהיה לנו תמיד. אנחנו רוצים לשים את הקורונה מאחורינו, לא לפעם אחת אלא לתמיד.