מנדלבליט לנתניהו וגנץ: מנו במהרה שרים קבועים במקום ממלאי המקום

היועץ המשפטי לממשלה פנה לראש הממשלה ולראש הממשלה החלופי, וכתב להם כי ללא מינויי קבע במשרדים הרלוונטיים, ממלאי המקום לא יוכלו להפעיל סמכויות מסוימות, כאלה הקשורות להתמודדות עם נגיף הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/03/21 16:08 כ באדר התשפא

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: מנו במהרה שרים קבועים במקום ממלאי המקום
מנדלבליט ונתניהו. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר היום (ה') פניה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החלופי, בני גנץ. בפנייתו הזכיר מנדלבליט את מועד פקיעת כהונתם של שרים בממשלת ישראל המכהנים במילוי מקום, ודרש מהם לפעול במהרה למינויי קבע.

על פי החוק, תקופת מילוי מקום של שר במקום שר שסיים את כהונתו, לא תעלה על שלושה חודשים, תקופה שאינה ניתנת להארכה. לפיכך, בחלוף תקופת מילוי המקום יש צורך למנות שר קבוע למשרד. אלה המשרדים בהם מכהן היום ממלא מקום: משרד משאבי המים, משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה - ביום 27.3.2021; משרד המשפטים - ביום 1.4.2021; המשרד לשוויון חברתי - ביום 8.4.2021; ומשרד המדע והטכנולוגיה - ביום 12.4.2021.

כהונת ממלא המקום במשרד התקשורת פוקעת ב-16.3.2021, לפיך הודיע היום גנץ כי ממנה את ח"כ איתן גינזבורג לשר התקשורת. גינזבורג, הנמצא במקום השביעי והלא ריאלי ברשימת כחול לבן, ממונה במקום יועז הנדל שהיה שר התקשורת עד לפרישתו.

"פקיעת כוחם של שרים אלו, ללא מינוי קבע תחתיהם, תביא למצב חריג ומוקשה מבינת משטרית, שהמשרדים האמורים יוותרו ללא שר מכהן.כתוצאה מכך, סמכויות רבות המוקנות לשרים הנזכרים לעיל, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, ייוותרו ללא כל גורם אשר יכול להפעילן".

מנדלבליט מפרט: "מדובר בסמכויות סטטוטוריות הנתונות לשרים, לרבות סמכויות מכוח החקיקה להתמודדות עם נגיף הקורונה, ועוד". עוד הוא כותב כי מדובר "בסמכויות הנובעות מכהונת השר כחבר ממשלה, לרבות הגשת הצעות חוק, הצעות החלטה, הגשת עררים; סמכויות ניהוליות שוטפות הדרושות לצורך פעילותן התקין של המשרד; סמכויות הנובעות מתקנון עבודת הממשלה או מתקנון הכנסת ועוד.

היועץ המשפטי לממשלה מסיים את מכתבו וקורא לשניים למהר, "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפויה מכך בפעילות הממשלה והמשרדים, וכתוצאה מכך - באינטרסים ציבוריים כבדי משקל, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מינויים של שרים קבועים במקומם של השרים המכהנים בזמן במילוי מקום במשרדים האמורים".


להורדת הקובץ


(גנץ פיטר את הנדל ממשרד התקשורת, כאן 11)

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן