יו"ר כחול לבן הגיש תלונה במשטרה נגד קצין שקרא "לירות לגנץ בבטן"

בני גנץ הגיש תלונה במשטרה נגד נגד תת אלוף במילואים נרי ירקוני שאמר בראיון: "אם כבר יורים כדור, יורים לבני גנץ בבטן ומסתכלים לו בעיניים". לאחר זמן קצר ירקוני התנצל על דבריו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/21 18:29 י באדר התשפא

יו"ר כחול לבן הגיש תלונה במשטרה נגד קצין שקרא "לירות לגנץ בבטן"
"הם יורים לי בגב", צילום: David Cohen/Flash90

היום (ב') פורסמה עצומה נגד יו"ר כחול לבן, בני גנץ לפרוש מהמרוץ הפוליטי. העצומה שבה חתמו 130 מפקדים, ביניהם רמטכ"לים, אלופים, ראשי מוסד ושב"כ ובכירים נוספים. החותמים קוראים לגנץ לקבל החלטה מנהיגותית אחרונה ולפרוש מהמרוץ המסוכן הזה שיגמר מתחת לאחוז החסימה ויותיר עוד מפלגה אחת בחוץ. הם קוראים לגנץ לשים באמת את ישראל לפני הכל.

עוד נכתב כי: "בני, נכנסת תחת האלונקה, כי צו השעה וצו מצפונך לא אפשרו אחרת. כעת, צו השעה מחייב שוב החלטה אמיצה." גנץ אמר על חותמי העצומה: "הם יורים לי בגב". אחד מחותמי העצומה הוא תת אלוף במילואים נרי ירקוני שהתראיין לערוץ הכנסת ואמר: "אם כבר יורים כדור, יורים לבני גנץ בבטן ומסתכלים לו בעיניים". בתגובה לדבריו גנץ לא נשאר חייב והגיש נגדו תלונה במשטרה: "קרא לירות לי בבטן".

ירקוני התנצל על דבריו: "חברות וחברים בואו נרגיע! התבטאות לא מוצלחת שלי תפסה כותרות ללא שום פרופורציה. קראתי לגנץ לפרוש באופן מכובד. ממש לא קראתי לאלימות ובטח לא לירות לו בבטן.... אם לא הובנתי כהלכה - אני מתנצל. העבירו נא...."

העצומה מצטרפת לקמפיין של יש עתיד בראשות יאיר לפיד שחוזר שוב ושוב שגנץ צריך לפרוש עם מפלגתו כחול לבן מהמרוץ לכנסת. גנץ מגיב על כך בקמפיין משלו בטענה שללפיד אין את היכולת להקים ממשלה ולעמוד בראשה. עוד טוען גנץ שהגוש נגד נתניהו חייב את כחול לבן כדי להחליף את נתניהו.

  

צילום: צילום מסך