הרב אריאל: איש לא יצרף למניין גר שהצהיר שעבר גיור אצל רפורמים

נשיא ישיבת רמת גן מתייחס לפסיקת בג"ץ כי יש להכיר בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים, ואומר כי "גיור רפורמי זה דקלרציה בלבד שלא הופכת גוי ליהודי". הרב דוד סתיו: "לא הולך להיות שינוי דרמטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/21 09:09 יח באדר התשפא

הרב אריאל: איש לא יצרף למניין גר שהצהיר שעבר גיור אצל רפורמים
הרב אריאל, צילום: בית הרב קוק

נשיא ישיבת רמת גן וארגון חותם, הרב יעקב אריאל, התייחס הבוקר (ג') גם הוא לסערת הגיור הרפורמי ופסיקת בג"ץ מאתמול, כי על מדינת ישראל להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי לצורך חוק השבות, ואמר הגיור הרפורמי הוא בסך הכל מהלך הצהרתי.

בראיון לגל"צ אמר: "גיור רפורמי זה דקלרציה בלבד שלא הופכת גוי ליהודי. למעשה איש לא יצרף למניין גר שהצהיר הצהרה דקלרטיבית אצל רפורמים, איש לא יחתן אותו".

גם רב היישוב שוהם ויו"ר ארגון צהר, דוד סתיו, התייחס לנושא, ואמר בגל"צ, כי פסיקת בג"צ לא צפויה להשפיע בצורה משמעותית: "לא הולך להיות שינוי דרמטי, זה לא שמחר בבוקר תהיה הכרה בנישואים רפורמיים. מעטים אלה שנזקקים להכרה מכוח חוק השבות".

בכנס דת ומדינה של אתר כיפה בשיתוף מכון עתים, שישודר הערב בשעה 20:00 באתר כיפה ובדף הפייסבוק של כיפה,  אמר ח"כ יצחק פינדרוס כי מי שהתגיירה בגיור צבאי, "היא שיקסע, גויה, אם היא התגיירה גיור צה"לי היא לא יהודיה בהגדרה הלכתית. יכול להיות שהיא חסידת אומות האולם, בסוף אבא שלה יהודי ואימא שלה גויה - אין יחס לאבא שלה, יש תורת ישראל שלא מתחלפת שמשה רבנו הוריד בהר סיני".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן