פינדרוס דורש: הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה

יו"ר סיעת יהדות התורה שיגר מכתב ליושב ראש הכנסת ובו דרש לקיים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האכיפה המשטרתית במגזר החרדי: "משטרת ישראל בחרה לפעול בצורה סלקטיבית - בהתאם להלך רוח תקשורתי או מצב רוחו של הקצין האחראי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 11:28 כד בתשרי התשפא

פינדרוס דורש: הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות המראות הקשים של האלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות, שיגר יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס מכתב ליושב ראש הנכסת יריב לוין ובו דרש הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. 

"בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל תוקנו תקנות לשעת חירום, על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. התקנות התייחסו לשלל היבטי החיים והביאו לפגיעה משמעותית בזכויות היסוד של אזרחי ישראל. אכיפת התקנות הוטלה על משטרת ישראל, אך זו בחרה לפעול בצורה סלקטיבית - בהתאם להלך רוח תקשורתי או מצב רוחו של הקצין האחראי - ללא נוהל אחיד, שקוף ושוויוני", כתב ח"כ פינדרוס במכתב ליושב ראש הכנסת יריב לוין. 

עוד הסביר פינדרוס: "כך באזורים ושכונות חרדיות בוצעה אכיפת יתר עד כדי שימוש באמצעים חריגים שלא ננקטו מול אוכלוסיות אחרות. במקרים אחרים המשטרה בחרה במודע להעלים עין מהתקהלויות גדולות אסורות, כשהתקשורת קבלה על כך, במקום לפעול לאכוף את התקנות, ניתנה הוראה לשוטרים להיכנס לרחובות הערים החרדיות ולהראות נוכחות, במטרה לשכך את זעם התקשורת ולא על מנת למנוע את התפשטות הנגיף. אותן כניסות להפגנת כוח ונוכחות הסתיימו בכליאת שווא של עוברי אורח ובאירועי אלימות קשים מצד שוטרים ששכחו שמולם ניצבים אזרחים שווי זכויות. 

יו"ר סיעת יהדות התורה הוסיף: "בשל התנהלות זו דורש יו"ר סיעת יהדות התורה - להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן לעומק את התנהלות המשטרה בכל הנוגע לאכיפת חוקי ותקנות הקורונה. הוועדה תידרש לבחון לעומק את הפקודות שניתנו לשוטרים בשטח מול האוכלוסיות השונות ובפרט מול האוכלוסייה החרדית. כמו כן, יוטל על הוועדה לגבש נהלים ברורים, אחידים ושוויוניים בכל הנוגע למגע שוטרים עם אזרחים".


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן