הממשלה אישרה: המסעדות, גני האירועים וכיתות ז'-י' ישובו לפעילות ביום ראשון

במהלך ישיבת הממשלה התנגד פרופסור לפתיחה ואמר כי מקדם ההדבקה ממשיך לעלות. ולמרות זאת, הפעימה השלישית יוצאת לדרך ביום ראשון הקרוב: לימודים לכיתות ז'-י' על פי הרמזור, פתיחת מסעדות קטנות ללא תו ירוק, ואירועים גדולים לבעלי תו ירוק. נתב"ג ייפתח ב-14 במרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/21 20:24 יז באדר התשפא

הממשלה אישרה: המסעדות, גני האירועים וכיתות ז'-י' ישובו לפעילות ביום ראשון
צילום: David Cohen/Flash90

ממשלת ישראל התכנסה היום (ב') ואישרה לבסוף את פתיחת המשק. השרים אישור את פתיחת הלימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות וצהובות, וכן בערים כתומות בהן 70% מחוסנים ותכנית מגן חינוך. הכניסה ללא תו ירוק תתאפשר בבתי קפה ומסעדות קטנות. ההקלות שניתן להיכנס באמצעות תו ירוק הינם: מסעדות בהזמנה מראש, פעילות מלאה של בתי המלון, גני אירועים, אטרקציות, כנסים.

גם מגבלת התקהלות מתרחבת, 20 בפנים ו-50 בחוץ, מלבד בערים אדומות שבהן תישאר המגבלה של עשרה בפנים ועשרים בחוץ. ובנוסף, תכנית  פתיחת השמיים אותה מקדמת שרת התחבורה, מירי רגב החל מ-14במרץ ללא הגבלה, למעט מדינות המוגדרות מסוכנות מבחינת קורונה. כזכור מחוסנים ומחלימים יוכלו גם הם לחזור לישראל לאחר השהות בחו"ל ללא בידוד. 

פורום ראשי ענף ההסעדה מברך על החלטת הממשלה: "מקווים שיום ראשון הקרוב יוביל לשינוי תמונת המצב העגומה בעסקי הענף שלנו. יחד עם זאת, אנו קוראים לממשלה לשנות את מדיניות החל"ת, שפוגעת הן בעסקים והן בעובדים - לטווח הרחוק, שכן אם הם לא ישובו לעבודה, עסקים רבים יתקשו להתמודד בסיטואציה הבלתי אפשרית שנוצרה. תיקון מודל החל"ת יחסוך כספים ומשאבים רבים למדינה, שזקוקה להם בשעה זו יותר מתמיד".

הממונה על הקורונה, הפרופסור נחמן אש, ביקש מהשרים להמתין ולקבל את ההחלטות רק ביום רביעי, בטענה כי התחלואה עלולה לעלות בימים הקרובים ופתיחת המשק יכולה להוות סכנה. אירועי הפורים והמסיבות הגדולות ברחבי הארץ הביאו לעליית מקדם ההדבקה מעל ל-1, עקב כך חייב חשש שמספר החולים ימשיך לעלות.

התכנסות הקבינט ממשיכה כהרגלה להיות סוערת, כאשר בשלב מסוים גנץ פוצץ את הישיבה בטענה כי "הישיבה הפסיקה להיות ישיבת ממשלה אלא ישיבת התנגחות של ישראל כץ בפקידים ובאחרים". בנוסף גנץ ונתניהו המשיכו להתווכח על תכנית המענקים.      

נזכיר כי אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן את הסכמתו לפתיחה מוקדמת של כיתות ז'-י', כבר מחר, אך לאחר ששר הבריאות יולי אדלשטיין סרב בכל תוקף בעקבות אזהרות מצד אנשי משרדו, נתניהו חזר בו, והפתיחה כאמור, תתרחש כמתוכנן.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן