פרופ' נחמן אש: "מגנה את ההפרות ההמוניות של הסגר"

פרויקטור הקורונה התייחס לשתי הלוויות שנערכו אתמול במגזר החרדי, ולמסיבות בסוף השבוע בציבור החילוני: "קורא למנהיגים למנוע אירועים כאלה, ולמשטרה לפעול למנוע התכנסויות כאלה" | פרופ' אש אישר את ההעברת החיסונים לרשות הפלשתינית: "מיועדים לחיסון צוותי הרפואה שם"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/02/21 17:02 יט בשבט התשפא

פרופ' נחמן אש: "מגנה את ההפרות ההמוניות של הסגר"
נחמן אש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש התייחס לאירועי הימים האחרונים בתדרוך לכלי התקשורת ואמר: "אתמול היו שני אירועי לוויה המוניים, שמענו גם על מסיבות בסוף השבוע. אני מגנה בתוקף את ההפרות ההמוניות האלו של הסגר, אני קורא למנהיגים למנוע אירועים כאלה. אני קורא למשטרה לפעול למנוע התכנסויות כאלה".

"הסגר נמשך, וכל יום של הקפדה על כל ההנחיות והנהלים חשוב ביותר", אמר הפרויקטור, "בנקודת הזמן הזאת אנחנו מתמודדים עם מספר אתגרים. הירידה בתחלואה, כלומר, במספר המאומתים - נעצרה. בימים האחרונים אנחנו רואים שמקדם ההדבקה עומד על בין 0.9 ל-0.95. זה הביטוי לעצירה בירידה בתחלואה. יש ירידה מתונה מאוד במספר החולים הקשים, אנחנו רואים ירידה במספר החולים הקשים החדשים שמגיעים לבתי החולים וירידה מאוד מתונה במספר הכולל של החולים הקשים כביטוי לעומס על בתי החולים".

"העומס על בתי החולים עדיין גדול. מבצע החיסונים נמשך, במלוא המהירות, בדגש על חיסון של האוכלוסייה בסיכון, אנחנו עדיין רוצים להמשיך להתאמץ להגיע לכל אחד באוכלוסייה בסיכון מעל גיל חמישים, כדי לחסן אותה ולמנוע תחלואה קשה בהמשך".

"התחלנו בתהליך של מיפוי של מדגם סטטיסטי של הבדיקות בארץ, אני מקווה שנשלים אותו במהלך השבוע הבא. מספר, המיפוי יוכל להצביע על שכיחות המוטציות האלה בישראל בצורה יותר מדויקת.
אני מזכיר שהמגיעים מחו"ל עוברים בדיקות גם בעליה למטוס בחו"ל, וגם בארץ, והחל ממחר נכנסים כולם למלוניות לבידוד".

"אנחנו נערכים בימים האלה לסיום הסגר, אנחנו מקיימים דיונים על אופן הסיום, מה נפתח, גם מבחינת המשק, גם מבחינת מערכת החינוך, אנחנו מנסים למצוא את האיזון הטוב ביותר בין החשש לעליה בתחלואה לבין הצורך לפתוח את המשק".

פרופ' נחמן אש התייחס לשאלת העברת החיסונים לרשות הפלשתינית ואמר: "הוחלט על העברת כמות קטנה יחסית של החיסונים של מודרנה לרשות הפלשתינית. החיסונים האלה מיועדים לחיסון צוותי הרפואה שם, אנחנו עושים זאת מתוך הבנה של החשיבות של ההתחסנות גם בקרב החברה הפלשתינית ומעבירים מה שאנחנו יכולים להעביר במסגרת החיסונים שיש אצלנו. כמובן שיש עוד כמות של חיסונים של חברת מודרנה שנשארה אצלנו. לא ויתרנו על השימוש בחיסונים האלה".