עימות בין נתניהו וגנץ בדיון על פתיחת המסחר: "שוחד בחירות"

קבינט הקורונה התכנס לדון בהמשך פתיחת המשק ובנתוני התחלואה, וראש הממשלה ושר הביטחון התעמתו סביב התכנית הכלכלית שמבקש נתניהו להעביר: "אתה משחק בנתונים לפי הצרכים שלך" אמר גנץ

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/02/21 13:23 ג באדר התשפא

עימות בין נתניהו וגנץ בדיון על פתיחת המסחר: "שוחד בחירות"
תור לחנות 'מקס סטוק' אתמול, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

קבינט הקורונה התכנס לפני הצהריים (ב') כדי לדון בהמשך פתיחת המשק לאחר הסגר, ובנתוני התחלואה. בקבינט צפויות, ככל הנראה, להתקבל החלטות לגבי תאריכי פתיחת המסחר ושירותים נוספים, מתווה פתיחת התרבות על פי התו הירוק למתחסנים ומחלימים, וכן צפוי דיון בנושא חג פורים, שיחול בסוף השבוע הבא.

נתניהו: "נפתח את המשק בשני שלבים ונאפשר הטבות למחוסנים"

ראש הממשלה ביקש להציג את התכנית הכלכלית שגובשה במשרד האוצר, אך שר הביטחון גנץ התנגד וטען כי מדובר ב"שוחד פוליטי" שמבקש נתניהו להעניק לבוחריו. בתשובה לשרה אורית פרקש-הכהן שקראה לפתוח את המסחר אמר נתניהו כי "אין לנו שולי ביטחון, כי אנחנו קרובים לאלף חולים קשים. צריך לפתוח בזהירות. כשיש בעיות כלכליות, המענה הוא לא לפתוח אלא התוכנית הכלכלית - אבל אתם עוצרים אותה". 

גנץ הגיב לנתניהו ואמר כי "אנחנו לא עוצרים תוכנית כלכלית - אנחנו עוצרים שוחד בחירות". הוא הוסיף כי "אני בעד לדון בתוכנית הכלכלית ולשמוע את כולם, ואז להביא אותה לדיון בממשלה. אתה יודע טוב ממני". והאשים את נתניהו: "אתה משחק בנתונים לפי הצרכים שלך". דברי השרים בישיבה הובאו ב-Ynet.

עימות בין גלנט לד"ר אלרעי-פרייס בנושא פתיחת החינוך

שר החינוך, יואב גלנט, דרש בישיבה את פתיחת כלל מערכת החינוך, וטען כי לא מתרחשת בה הדבקה. לדבריו, "בשבוע האחרון עצרנו ובדקנו את הנתונים ואת ההערכות שלנו. אני יכול לומר באחריות מלאה שבהינתן נתוני התחלואה הנוכחיים ועל פי המלצות המומחים, הגענו לנקודה המאפשרת לפתוח את מוסדות החינוך, באופן מלא, לכל הגילאים, בערים הירוקות והצהובות. אין שום סיבה להשאיר תלמיד אחד בבית בערים האלה".


(תדרוך קורונה ב'מגן ישראל' אמש)

בתגובה לדברי שר החינוך עקצה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ואמרה כי "אם לא היינו מתעסקים כל הזמן בלהגיד שלבתי הספר אין קשר לתחלואה, היינו מוצאים פתרונות".

גם ממונה המאבק בקורונה, פרופ' נחמן אש, שלל את עמדתו של גלנט. לדבריו, "לא אכנס לוויכוח על הנתונים כי זו היסטוריה. יש לנו שחקן חדש, המוטציה הבריטית, ואני מצטט כאן את שר החינוך - 'יש לנו בעיה בבסיס הנתונים שלנו בהתנהגות המוטציה'. אני ממליץ שהפתיחה תהיה הדרגתית כמו שהצענו, בואו נראה איך הפתיחה שכבר עשינו מתנהלת ומשם נמשיך".