נתניהו: "נפתח את המשק בשני שלבים ונאפשר הטבות למחוסנים"

ראש הממשלה נאם בפתח ישיבת הקורונה וטען כי "צריכים להגיע מהר מאוד לחמישה מיליון מתחסנים ובכך אנחנו מנצחים סופית את המוטציה". בנוסף דרש לקיים חקיקת בזק שתסייע לרשויות המקומיות לאתר את בני ה-50 ומעלה שלא התחסנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/21 19:05 ב באדר התשפא

נתניהו: "נפתח את המשק בשני שלבים ונאפשר הטבות למחוסנים"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קבינט הקורונה מתכנס כעת (א') בכדי לדון בפתיחת המשק ובצעדים הבאים ליציאה מהסגר השלישי. השרים ידונו בעניין המתווה לפתיחת מערכת החינוך ואירועי התרבות. כמו כן, פתיחת המסחר, והאפשרות שמחוסנים ומחלימים מקורונה יוכלו להיכנס לקניונים ולמרכזי הקניות, יעלו גם הן לדיון אצל חברי הקבינט. בפתיחת הישיבה נאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והציג תכנית בעלת שלושה שלבים ליציאה מהסגר ופתיחת המשק.

"תכנית היציאה האחראית מהקורונה שאני מביא כאן היום, יחד עם שר הבריאות ומומחי משרד הבריאות מורכבת משלושה חלקים" אמר נתניהו.

  • השלב הראשון הוא שמירה הדוקה על גבולות המדינה, בים, באוויר וביבשה, כדי למנוע כניסה של מוטציות נוספות. אך לא פירט כיצד תהיה תכנית הכניסות מנמל התעופה, והודיע כי שרת התחבורה תציג תכנית מפורטת בנושא. 
  • השלב השני לפי נתניהו: "פתיחה הדרגתית של הכלכלה באמצעות דרכון ירוק. אנחנו נפתח את המשק בשני שלבים: שלב ראשון, החל מהשבוע הבא. בשלב השני, כשבועיים לאחר מכן". לפי נתניהו לאחר שני השלבים יתאפשר הטבות למחוסנים "כך שיוכלו להיכנס לבתי מלון, למוזיאונים, למופעי תרבות, מסעדות, בריכות, לקניונים, למשחקי כדורגל וכדורסל, טיסות לחו"ל ועוד".
  • השלב השלישי הוא מבצע לאומי לחיסון גילאי ה-50 פלוס שעדיין לא התחסנו. "נביא לממשלה חקיקת בזק שתאפשר לשלטון המקומי לקבל את הנתונים על אלה שלא התחסנו ובכך לעודד אותם להתחסן ולהציל חיים" אמר נתניהו וקרא לאזרחים לעודד את האזרחים שטרם התחסנו, ללכת ולהתחסן.

לסיום ציין נתניהו את מצב המתחסנים ההולך ועולה: "השבוע אנחנו נגיע לארבעה מיליון מתחסנים וזהו מספר אדיר". לאחר מכן דרש והבטיח ש"אנחנו צריכים להגיע מהר מאוד לחמישה מיליון מתחסנים ובכך אנחנו מנצחים סופית את המוטציה".