אלקין: "מבחינתנו בן גביר לא יהיה שותף קואליציוני"

השר לשעבר לא חושש ממצב מפלגתו בסקרים האחרונים, "המצב מאוד ברור, אנחנו נמצאים בחלק מהסקרים בשוויון עם לפיד, ובחלקם קצת בפער אחריו". על ח'אן אל-אחמר הוא אומר: "בוודאי שנפנה, זו גם החלטת בית המשפט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/02/21 12:13 כז בשבט התשפא

אלקין: "מבחינתנו בן גביר לא יהיה שותף קואליציוני"
זאב אלקין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר לשעבר, זאב אלקין, מספר שלוש ברשימת תקווה חדשה לכנסת ה-24, התייחס היום (ג') למצב המפלגה בסקרים, ונראה כי אינו חושש מהסקר האחרון שפורסם אמש בערוץ 20. "כל מי שרואה את השונות העצומה בינו לבין שאר הסקרים מבין שהנושא לראיון פה זה ערוץ 20", אמר בראיון ל-103FM. "המצב מאוד ברור, אנחנו נמצאים בחלקם בשוויון עם לפיד ובחלקם קצת בפער אחריו, בסקרים ובהתאמה לראשות הממשלה גדעון סער מול נתניהו נמצא כמעט בתיקו בשונה מלפיד ובנט שנמצאים בפער יותר גדול". 

בהיותו חבר ליכוד בבחירות בשנה שעברה, קרא אלקין לימינה, לש"ס, ליהדות התורה או לכולן יחד לעשות מעשה ולהגיע להסכם עם עוצמה כמו מהסוג שהליכוד עשה עם זהות. אלקין הסביר את דבריו מהעבר ואמר שמדובר "בבלוק טכני, גם עכשיו הליכוד אומר שסמוטריץ' יהיה חלק מהקואליציה ובן גביר לא". ומה יהיה עם בן גביר היום? "מבחינתנו בן גביר לא יהיה שותף קואליציוני. בליכוד יש מרואיינים שאומרים שכן וכאלה שאומרים שלא. הם צריכים להיסגר".

על מערכת החינוך ומשבר הקורונה, אמר אלקין: "היינו מקיימים דיון רציני ומחליטים. מה שקורה עכשיו זה כאוס, ככה לא מנהלים מדינה. דרך קבלת ההחלטות מאוד חשובה מבחינת אמון הציבור, אבל כשהולכים לבחירות באמצע מלחמה זה מה שמקבלים. השיקול הפוליטי משתלט על כל דרך קבלת החלטות. במקומות הירוקים והצהובים בוודאי שאפשר בהדרגה להתחיל לפתוח את מערכת החינוך. אני רואה שכנראה אחרי הרבה ייסורים ילכו לשם".

בסוף הראיון נשאל אלקין על ח'אן אל-אחמר. "בוודאי שנפנה כי זו החלטה של בית המשפט. יש אנשים שהובילו את תהליך האג, בכירי הרשות הפלשתינית והם לא משלמים שום מחיר על זה. אני חושב שפה מדינת ישראל שוגה לחלוטין".


 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן