הסגר יוארך רק לאחר שיסתיים? | הקרב בממשלה - נמשך

המלחמות של הליכוד וכחול לבן הובילו לכך שישיבת הממשלה בה אמורים היו לאשר את הארכת הסגר השלישי, תתקיים רק ביום שני בצהריים, שעות לאחר פקיעת התקנות. הצדדים נלחמים והציבור מבולבל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/01/21 22:42 טו בשבט התשפא

הסגר יוארך רק לאחר שיסתיים? | הקרב בממשלה - נמשך
המלחמה ממשיכה. גנץ ונתניהו, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

המלחמה הפוליטית על הסגר לא מסתיימת. היום (ה') צריכה הייתה להתקיים ישיבת ממשלה, בה השרים היו אמורים לאשר את הארכת הסגר. אך בשל המלחמות בין מפלגות הליכוד וכחול לבן, הישיבה לא כונסה והבלגן ממשיך לחגוג. מאוחר יותר, שר הביטחון בני גנץ דרש שמליאת הכנסת תכונס היום ושחוק הקנסות יעבור ככתבו וכלשונו בקריאה שנייה ושלישית, אך יו"ר הכנסת, יריב לוין, לא הסכים וטען שאין הסכמות. 

בכחול לבן אמרו כי "מנסים להציג תחמנות כמדיניות. בשם נאשם בפלילים, לוין מנסה לתחמן פייק סגר, שיפגע בבריאות הציבור. או שתהיה אכיפה שוויונית, או שלא יהיה סגר".

אתמול אישרו חברי הכנסת בהצבעה במליאה את הארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות. הכינוס הבא של מליאת הכנסת יתרחש רק בצהריי יום שני. וכך נוצר מצב מוזר שאם הממשלה תאשר את הארכת הסגר בימים נוספים, היא תאשר אותו לאחר שפג תוקפו. המשמעות היא שיהיה חלון של מספר שעות בודדות, או אפילו יום שלם בו תקנות הסגר לא תהיינה בתוקף. 

https://youtu.be/Wb72ozFNWm4

"לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר- הפקרות"

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר היום מיציאה מהירה מדי מהסגר, ותמך בכוונת הממשלה להאריכו במספר ימים נוספים. בביקור שערך בבית החולים ברזילי באשקלון, אמר השר: "בלי ירידה משמעותית במספר החולים לא נוכל להפסיק את הסגר. לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זו פשוט הפקרות. זה להביא למצב תחלואה שלא בטוח נוכל לעמוד בו וזה חוסר אחריות".

משטרת ישראל מתגברת את כוחותיה במאבק הלאומי לבלימת התפשטות הקורונה. החל מהלילה בחצות ולקראת סוף השבוע, תתוגבר הפעילות המשטרתית על ידי אלפי שוטרי משטרת ישראל הפועלים ברחבי הארץ, במטרה לפיקוח ואכיפת הגבלות התנועה, ההתקהלות והמסחר שהוטלו ע"יל ידי הדרג המדיני ברחבי הארץ.

עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד בפיקוח ואכיפת התקנות בדגש על התקהלויות אסורות, מגבלות התנועה והמסחר וקיום חובת הבידוד בכל רחבי הארץ. תכלית הפעילות וההיערכות המשטרתית היא מניעת הדבקה המונית על ידי התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי בניגוד לתקנות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן