גנץ דורש מנתניהו: כנס את מליאת הכנסת עוד הערב

שר הביטחון דורש את כינוס המליאה עוד הערב, בכדי להעביר את חוק הגברת האכיפה השוויונית ובכך לחסוך בחיי אדם: "אם לא יאושר החוק, תהא להמשך הסגר יעילות מצומצמת שלא תצדיק את המשך קיומו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/01/21 18:08 טו בשבט התשפא

גנץ דורש מנתניהו: כנס את מליאת הכנסת עוד הערב
גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המלחמות בין הליכוד וכחול לבן ממשיכות. שר הביטחון בני גנץ דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס עוד הערב (ה') את מליאת הכנסת בכדי לאשר, בקריאה שנייה ושלישית, את חוק חוק הגברת האכיפה השוויונית שיוביל לכך שמוסדות המפרים את תקנות הסגר ייקנסו ב-10,000 שקלים וייסגרו. 

אדלשטיין: יציאה מהסגר עכשיו - הפקרות

במכתב שהעביר מוקדם יותר גנץ למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, נכתב: "בהמשך לאישור הצעת החוק בוועדת חוקה, מבקשך ראש הממשלה החליפי לדרוש מיו"ר הכנסת בשם הממשלה, את כינוסה של מליאת הכנסת באופן מיידי וללא דיחוי על מנת להשלים את הליך החקיקה עוד היום". 

עוד כתב גנץ כי המלחמה בנגיף הקורונה טרם הסתיימה ועל אף התקדמות מבצע החיסונים בקרב הציבור הרחב, "עלינו להמשיך ולהקפיד על אכיפת ההנחיות, באופן שוויוני, בקרב כלל הציבור בישראל. חקיקת החוק בכנסת תאפשר לאכוף באופן הנדרש את הנחיות הממשלה למאבק בהתפשטות הקורונה. כל עיכוב בחקיקה – עולה בכדי סיכון חיי אדם.  באם לא יאושר החוק, להמשך הסגר תהא יעילות מצומצמת ביותר בצמצום היקף התחלואה בישראל שלא תצדיק את המשך קיומו".


(מהומה בדיוני ועדת חוקה אתמול)


מליאת הכנסת תכונס הערב?

הרשימה המשותפת מתנגדת לחוק הקנסות, ועל כן, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע כי לא יוכל לכנס את המליאה היום. בליכוד הודיעו שלהם אין שיח עם המשותפת, והחליטו שהכדור נמצא כעת בידי מפלגת כחול לבן: "שידברו עם המשותפת ויגיעו להסכמות". המשמעות היא כי ייתכן שהדיון בממשלה יידחה ליום ראשון, מה שיביא להארכת הסגר ברגע האחרון. כך דווח בחדשות 12.

בשל המחלוקות, ישנה אפשרות ממשית שהמליאה לא תתכנס הערב או הלילה לאשר את חוק הקנסות. בשל כך הציע לוין להאריך את הסגר בממשלה ביום אחד, עד שני בחצות במקום ראשון בחצות, ובמהלך יום שני תתכנס המליאה להעברת חוק הקנסות. לאחר שיועבר החוק, אפשר יהיה להאריך את הסגר ביומיים נוספים, אך בכחול לבן דוחים גם את הפשרה הזאת. 

הבוקר הכריז יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, כי חוק הקנסות יעבור היום בנוסחו המקורי. "נפעל כדי שהוא יוצבע היום על מנת שנוכל להתחיל באופן מיידי לאכוף את כל אלו שאינם שומרים על ההנחיות. רה״מ, שר הבריאות והליכוד ממשיכים לפעול בכל דרך למען בריאות הציבור, הן באמצעות הבאת מליוני חיסונים והן באמצעות אכיפה ופעולות להפחתת התחלואה", צייץ זוהר.