אדלשטיין: יציאה מהסגר עכשיו - הפקרות

שר הבריאות הזהיר מפני יציאה מהירה מידי מהסגר: " בבתי החולים המצב מאוד קשה, מצב שעוד לא היה כמותו מאז פרוץ המשבר" | למרות הפשרה על חוק הקנסות, הכנסת לא הגיעה עדיין להסכמה

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/01/21 14:54 טו בשבט התשפא

אדלשטיין: יציאה מהסגר עכשיו - הפקרות
יולי אדלשטיין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר היום (ה') מיציאה מהירה מדי מהסגר, ותמך בכוונת הממשלה להאריכו בכמה ימים נוספים. בביקור בבית החולים ברזילי באשקלון, הודיע אדלשטיין: בלי ירידה משמעותית במספר החולים לא נוכל להפסיק את הסגר. לצאת במצב הנוכחי של התחלואה מהסגר זו פשוט הפקרות. זה להביא למצב תחלואה שלא בטוח נוכל לעמוד בו וזה חוסר אחריות". דבריו של אדלשטיין נאמרים על רקע המשך התחלואה הגבוהה בישראל, לאחר שמספר החולים במצב קשה וקריטי בקרב צעירים מתחת לגיל 60 נמצא במגמת עלייה, ולמרות הסגר השלישי ההדוק.

אדלשטיין הוסיף ואמר: "בבתי החולים המצב מאוד קשה, מצב שעוד לא היה כמותו מאז פרוץ המשבר. ישנה תפוסה מלאה במחלקות הקורונה, ובחלק מבתי החולים ישנו צורך לפתוח מחלקות נוספות, כתוצאה מגל התחלואה הנוכחי. יותר ממאה אלף חולים קשים במחלקות הקורונה. התחלואה לא יורדת בגלל המוטציה המשתוללת. הצלחנו לבלום את העלייה בתחלואה אבל אנחנו לא רואים את הירידה כמו בפעמים הקודמות". 

בתוך כך אמר אדלשטיין כי במהלך סוף השבוע בישראל יהיו כבר שלושה מיליון אזרחים מחוסנים, לפחות במנה הראשונה, עם התרחבות מבצע החיסונים לבני 35 ומעלה.

הצהרתו של אדלשטיין מגיעה על רקע כוונת הממשלה לאישור הארכת הסגר השלישי. לאחר שמוקדם יותר היום הושגה פשרה בין הליכוד לכחול לבן בנוגע לחוק הקנסות, ועדת החוקה של הכנסת צפויה להתכנס היום ולהצביע על החוק החדש בנוסחו המקורי. החוק, המעניק לשוטרים סמכות לסגור מוסדות שיפרו את ההנחיות ללא צורך בהתרעה מראש או באישור של קצין בכיר, וכן מכפיל את גובה הקנס למוסד שכזה עד לסכום של 10,000 שקלים – מעורר את התנגדותן של המפלגות החרדיות, שלא מוכנות לקחת חלק באישורו.

אולם, כאמור, מסתמן כי לאחר שיעבור בוועדת החוקה בכנסת היום, מליאת הכנסת תאשר את חוק הקנסות בקריאה שנייה ושלישית. שר הביטחון כבר פנה הבוקר למזכירות הממשלה בדרישה כי תועבר פנייה מטעם הממשלה ליו"ר הכנסת לצורך כינוס המליאה להצבעה על חוק הגברת האכיפה עוד היום. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן