הממשלה אישרה: הפעילות בנתב"ג תיפסק עד לסוף החודש

נתניהו אמר בפתח ישיבת בממשלה כי השמיים צפויים להיסגר עד לסיום הסגר בכדי למנוע חדירת זנים נוספים של הנגיף הסיני, ובזמן הזה יחוסנו עוד מיליון אזרחים. בהמשך השבוע יתקיים דיון על אסטרטגיית היציאה מהסגר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/01/21 16:17 יא בשבט התשפא

הממשלה אישרה: הפעילות בנתב"ג תיפסק עד לסוף החודש
הפעילות תיפסק עד לסוף החודש, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

נתב"ג נסגר. הממשלה אישרה הערב (א') את עצירת הפעילות בנמל התעופה בן גוריון עד לסוף החודש. ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה שהחלה בצהריים ובאיחור של שעתיים, כי מדינת ישראל תיסגר הרמטית דרך סגירת נמל התעופה בן גוריון עד לסיום הסגר. "אף מדינה לא עשתה את מה שאנחנו הולכים לעשות - אנחנו סוגרים את המדינה הרמטית", הכריז נתניהו בפתח דבריו.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נכתב כי יאסרו כניסת מטוסים זרים לישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. בנוסף, תינתן הגבלה זמנית של היתרי הפעלת חברות התעופה הישראליות. רק במקרים הבאים בלבד תותר הטיסה: טיפול רפואי, הליך משפטי שאותו אדם צד לו או נדרש להשתתף בו או לוויה של קרוב משפחה.

מנכ"ל משרד הבריאות יחד עם מנכ"ל משרד התחבורה רשאים לאשר בקשות חריגות בשל צורך הומניטארי או צורך אישי מיוחד של יציאה מחוץ לישראל. איסור על יציאה לטיסה חל גם ביחס לטיסות באמצעות מטוסים פרטיים ישראלים.

התקנות יכנסו לתוקף מחר, 25.01.21 בחצות (בין שני לשלישי) לצורך היערכות הנוסעים, המפעלים האוויריים ושדות התעופה. איסור כניסת מטוס זר לישראל לא יחול על טיסה שהמריאה לפני כניסת התקנות לתוקף. תוקפן של התקנות הוא עד יום 31 בינואר 2021

נתניהו אמר בהמשך דבריו: "רק בשבוע הזה של סגירת השמיים נחסן עוד מיליון ישראלים. בשבוע הקרוב נקיים דיון על אסטרטגיית יציאה מהסגר. הבנתי את השאלה של דחיפות המוטציות בעולם. לאור ההתגברות של הווריאנטים, זה מוביל לקצב הדבקה ואולי גם בקטלניות, אז אמרתי קודם כל בואו נסגור. בניגוד לשיח הציבורי, אנחנו סגרנו את השמיים במתכונת הרגילה מאפריל עד אוגוסט - וזה מה שנקרא לסגור את השמיים. עכשיו אנחנו ממש סוגרים, בלי טיסות מסחריות ובלי כלום חוץ מחריגים. קודם כל לסגור".

נתב"ג שומם

נתב"ג שומםצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לדברי נתניהו, במגזר החרדי רוב הציבור מקפיד על שמירת ההנחיות, אך "יש יוצאים מהכלל שמתנהגים בצורה בלתי מתקבלת על הדעת". שר הביטחון בני גנץ, אמר בעניין ההפרות במגזר הכללי והחרדי: "אני קורא למנהיגי הציבור החרדי ומנהיגי הציבור בכלל - אתם לא יכולים לפעול בניגוד להנחיות ממשלת ישראל. הקורונה זה אתגר משותף לכולם. אף אחד לא סוגר מוסדות תורה כי הוא רוצה לסגור מוסדות תורה. קיום התורה הוא חשוב". 

גם שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, התייחס לאירועים האחרונים: "לגבי מה שקרה בחמישי האחרון בבני ברק. אני רוצה שיהיה ברור: אני מגנה בתוקף כל שימוש באלימות, ואלה שתוקפים שוטרים זה חמור ביותר. אבל אני פשוט המום מהמראות והתנהגות המשטרה במהלך כל הלילה". ליצמן הוסיף: "כעת אנו שומעים על ירי של שוטר באור יום בעיר ב״ב, השתגענו? זה מסוכן וזה מידרדר. צריך לבדוק זאת באופן מקצועי ולא ניתן לפגוע שוב במאות אלפי איש על לא עוול. אני קורא לך אדוני רהמ וגם לך שר הבטחון, תראו את התיעודים מהשטח מליל חמישי ומהיום, זה פשוט לא להאמין". 

בני ברק, היום

בני ברק, היוםצילום: Tomer Neuberg/Flash90

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר לקצב ההתחסנות הגבוה שנשמר גם בסוף השבוע, אך יחד עם זאת ציין את התחלואה שממשיכה להיות גבוהה: "195,000 חיסונים נעשו בסוף השבוע. בסך הכול חוסנו למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים, מתוכם קרוב למיליון קיבלו גם את המנה השנייה", אמר השר אדלשטיין.

"אבל יש גם בשורות לא טובות", המשיך שר הבריאות והוסיף כי "קצב הירידה בתחלואה איטי מדי. כנראה הסיבה היא גם המוטציות, אבל גם העדר הקפדה על הסגר. אני מבקש מכל אחת ואחד - הקפידו על ההנחיות".

משרד הבריאות עדכן היום על חמישה מקרים נוספים של הזן הדרום אפריקאי בחוזרים מדרום אפריקה או דובאי ובמגעיהם. מדובר בסך הכול על 27 מאומתים עם הזן הדרום אפריקאי בתשע שרשראות הדבקה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן