לילה קשה בבני ברק - ליצמן: "מסע נקמה פראי ותוקפני"

האירוע האלים בבני ברק: חסידים תקפו שוטרים והלמו עם מקלות ואבנים ברכב משטרתי | עשרות שוטרים פשטו על חסידות ויז'ניץ-מרכז הסמוכה, השליכו רימוני הלם ועצרו 6 חשודים | תגובות חריפות במערכת הפוליטית

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 22/01/21 12:22 ט בשבט התשפא

לילה קשה בבני ברק - ליצמן: "מסע נקמה פראי ותוקפני"
הלילה הקשה בבני ברק, צילום: דוברות המשטרה

עימותים אלימים בבני ברק: אמש (ה') קבוצת חרדים שמשתייכת לחסידות ויז'ניץ-מרכז, תקפו רכב שבו שהו שני שוטרים, הלמו בו במקלות ואבנים, ניפצו את השמשות וניקבו את הצמיגים. לאחר מכן, הם ניסו לפתוח את דלתות הרכב ולפגוע ביושביו, והשוטרים נאלצו להזעיק כוחות תגבור למקום. בעקבות האירוע החריג, הגיעו למקום עשרות שוטרים כדי לפשוט על ישיבה בחסידות ויז'ניץ-מרכז, כשהם משליכים רימוני הלם.

ההתפרעויות והעימותים בין השוטרים לתושבים נמשכו עד השעות הקטנות של הלילה והתפשטו לכמה מוקדים בעיר. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה מתפרעים. במהלך הלילה והבוקר פורסמו תיעודים שונים בהם נראית האלימות שהפגינו השוטרים כלפי המתפרעים. באחד הסרטונים נראה שוטר שמכה את אחד האנשים במקום באמצעות אלה, ואדם אחר שנגרר על ידי הכוחות המשטרתיים. במהלך פעילות המשטרה נעצרו 6 חשודים בגין הפרות סדר ונפצעה שוטרת באורח קל. 

המשטרה פרסמה הבוקר את תגובתה לאירועים וטענה כי אמש התמודדה עם "רצף הפרות סדר קשות ואלימות מצד המון פורע חוק, שתקף באופן ברוטאלי ומשולל כל רסן את כוחות המשטרה וגרם לפציעתם של 7 שוטרים בתפקיד". 

"אנו דוחים על הסף טענות וציוצים חסרי תוכן והגיון, הטוענים לאכיפה 'מחמירה מדי'", הוסיפו במשטרה, "שעה שפורעי חוק רבים יידו אבנים לעבר שוטרים, הכו ופצעו שוטרים, התפרעו והפרו את הסדר הציבורי והבעירו פחים. עליית המדרגה באלימות שהייתה אמש בבני ברק עולה לכדי התנהגות פושעת ומסוכנת. לצערנו פורעי חוק אלו פוגעים ומכתימים ציבור שלם שנפגע בריאותית לא רק כתוצאה מהפרה המונית של התקנות אלא גם מאלימות פסולה המופנית כלפי מי שאוכף את החוק ופועל לשמירת שלומם ובריאותם".

צילום: דוברות המשטרה

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע האלים: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים. אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו. אני קורא לכל אזרחי ישראל, בלי יוצא מן הכלל - שימרו על ההנחיות!".

אני מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים.

אנו נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו

— Benjamin Netanyahu (@netanyahu) January 21, 2021

מן הצד השני, סגן שר התחבורה אורי מקלב תקף את המשטרה: "אלימות כנגד אלימות? זריקת רימוני הלם ללא הבחנה, ענישה ואלימות מול עוברי אורח, בהלת תינוקות וילדים קטנים, מעצרי שווא, כל זה מעמיד את השוטרים והמשטרה כולה במקום בו נמצאים הפורעים", כתב מקלב.

סגן השר הוסיף: "אין אלימות תחת אלימות ואין ענישה קולקטיבית מול מיעוט שסרח". עוד נכתב כי מקלב שוחח אמש עם אמיר אוחנה בדרישה לעצור את ההשתוללות של המשטרה: "אסור לאפשר לשוטרים לצאת למסע נקמה, למשטרה יש תפקיד מוגדר בחוק ועליה לפעול אך ורק על פי מה שהחוק מאפשר לה. שלא פועלים כך הם עצמם נהפכים לפורעי חוק".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה התייחס לביקורת וכתב הבוקר: "אוהבים את הנחיות הקורונה או לא - תפקידה של המשטרה לאכוף. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט. רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה על לא עוול בכפו.  אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר. אפשר לנצח – יחד. הניחו למריבות כעת. לכל זמן ועת לכל חפץ".

1. אוהבים את הנחיות הקורונה או לא - תפקידה של המשטרה לאכוף.
2. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט.
3. רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו.

אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר.
אפשר לנצח - יחד.

הניחו למריבות כעת. לכל זמן ועת לכל חפץ.

— אמיר אוחנה (@AmirOhana) January 22, 2021

בניגוד לאוחנה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן גינה בתקיפות את האירועים אמש: "מה שראינו הלילה בבני ברק הוא מסע נקמה פראי ותוקפני מצד שוטרים מוסתים, תוך ענישה קולקטיבית, כלפי מאות אלפים מתושבי העיר, חפים מכל פשע. יודגש, אין כל הצדקה לשום מעשה אלימות מכל סוג, כולל כמובן כלפי אנשי משטרה העושים מלאכתם. כל שימוש באלימות הוא מעשה פסול שיש לגנותו".