בני גנץ: "יאיר לפיד ראוי להיות ראש המחנה"

יו"ר כחול לבן שקרא אמש לאיחוד מפלגות השמאל-מרכז, וייפגש היום עם ראשי הרשימות השונות, הוסיף "אני לא משלה את עצמי שאהיה ראש ממשלה בבחירות הקרובות. עניין המקום הראשון הוא לא הסיפור"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/01/21 08:45 כח בטבת התשפא

בני גנץ: "יאיר לפיד ראוי להיות ראש המחנה"
גנץ ולפיד בימים טובים יותר. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אמש קרא יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ לחיבורים בגוש השמאל-מרכז. הבוקר (ג') בראיון לכאן חדשות, המשיך גנץ לפנות לראשי המפלגות, עימם הוא צפוי להיפגש הערב, והתייחס במיוחד ליו"ר יש עתיד ממנו התפצל בבחירות הקודמות: "לפיד עשה דרך ארוכה, הוא ראוי להיות ראש המחנה".

"במקרה של לפיד ושלי יש גם הרבה עולמות תוכן משותפים לגבי הדברים שהיינו רוצים להשיג. אני מאמין שאפשר להגיע שוב להסכמות משותפות", אמר גנץ, וסיפק מעין התנצלות לדברים שכיוון כלפי לפיד בראיון לאופירה וברקוביץ' בשבוע שעבר: "כשאמרתי שהוא שונא אנשים לא התכוונתי במובן השלילי של העניין. מצטער שהוא נעלב".

"אני לא משלה את עצמי שאהיה ראש הממשלה בבחירות לכנסת ה-24", הוסיף ראש הממשלה החליפי שאמר אמש ש"הוא מוכן להקריב הרבה" עבור החיבורים בגוש, והדגיש כי "עניין המקום הראשון הוא לא הסיפור, יש הרבה דברים שצריך לטפל בהם".

"לא טעיתי בזה שנכנסתי לממשלה", אמר יו"ר כחול לבן, והוסיף כי "טעיתי בזה שחשבתי שנתניהו יירתם לעניין הזה ויעבוד בשיתוף פעולה". 

גנץ התייחס להתפרקות מפלגתו שחוותה עזיבות רבות מאז התפזרות הכנסת ואמר: "אני לא מזלזל באנשים בחרו לעזוב את כחול לבן, כל אחד משיקוליו", כאשר בתוך כך הודיע הבוקר (ג') שר התיירות לשעבר, אסף זמיר על כך שלא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, וההערכות הן שיתמודד בבחירות לראשות עיריית תל אביב-יפו לאחר עזיבת חולדאי.


(הצהרת גנץ)