נתניהו: "עד סוף מרץ נחסן את כל האוכלוסייה בישראל"

ראש הממשלה הכריז על מבצע חיסונים תחת הכותרת 'חוזרים לחיים' שיחל בשבוע הבא, במסגרתו תחוסן כל אוכלוסיית ישראל בשלושת החודשים הקרובים. כבר ביום ראשון ינחת המשלוח הראשון של החיסונים הנוספים

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/01/21 20:57 כג בטבת התשפא

נתניהו: "עד סוף מרץ נחסן את כל האוכלוסייה בישראל"
חיסון לקורונה, צילום: shutterstock

ראש הממשלה נתניהו הודיע הערב (ה') כי במסגרת הסכם חדש שנחתם עם חברת פייזר, עד סוף מרץ תחוסן כל אוכלוסיית ישראל שמעל גיל 16 נגד קורונה. לדברי נתניהו, בהצהרה מיוחדת שמסר הערב (ה') יחד עם שר הבריאות אדלשטיין, כבר ביום ראשון הקרוב צפוי לנחות בישראל המשלוח הראשון של חיסונים נוספים מחברת פייזר, שישמשו לחיסון אוכלוסיות נוספות, מעבר לאלו שכבר חוסנו.

נתניהו הוסיף כי "כחלק מההסכם קבענו שישראל תהווה מדינת מודל, מודל עולמי לחיסון מהיר של מדינה שלמה. לשם כך הקדמנו את הגעת החיסונים ואף הגדלנו את מספרם". לדברי נתניהו, "ישראל תחלוק עם חברת פייזר ועם האנושות כולה, את הנתונים הסטטיסטיים שיעזרו לפתח אסטרטגיות להביס את נגיף הקורונה. אנחנו יכולים לעשות זאת, כי מערכת הבריאות שלנו מהמתקדמות בעולם".

שר הבריאות אדלשטיין אמר כי כבר במוצאי שבת יתחיל מבצע החיסונים של המנה השנייה של החיסון, עבור מי שכבר קיבלו את המנה הראשונה, ובתחילת השבוע יתחילו להיקבע תורים לאוכלוסיות נוספות, לפי סדר התעדוף שיפורסם בהמשך.

מוקדם יותר הערב פורסם כי למעלה ממיליון חיסונים צפויים להגיע לישראל במסגרת המשלוח הבא של חברת פייזר. נכון לעכשיו, קצב החיסונים בישראל הואט, ואחרי מספר ימים בהם חוסנו למעלה ממאה אלף איש ביממה, אמש חוסנו "רק" 93 אלף בני אדם בישראל. משרד הבריאות הודיע כבר בשבוע שעבר כי החל מה-10.1, יום ראשון הקרוב, יואט משמעותית קצב החיסונים, והדגש יינתן על המנות השניות של החיסון, שיינתנו לאלו שהתחסנו כבר - שלושה שבועות מיום קבלת המנה הראשונה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי כ-70% מבני השישים ומעלה בישראל חוסנו נגד קורונה. מדובר בבשורה משמעותית, שעשויה בסבירות גבוהה להפחית את התחלואה הקשה והתמותה בישראל בתוך שבועות ספורים, וייתכן שאף פחות מכך.

חיסוני מודרנה - עבור מרותקים לבתיהם

בנוסף, היום בצהריים נחת בישראל המשלוח הראשון של חיסונים מתוצאת חברת 'מודרנה'. מדובר במשלוח של כמאה אלף חיסונים, מתוך מיליוני חיסונים מתוצאת החברה שצפויים להגיע לישראל בהמשך. 

החיסונים מתוצאת מודרנה קלים הרבה יותר לשינוע ולאחסון, בשל העובדה שאינם זקוקים להקפאה עמוקה כמו החיסונים של פייזר. במשרד הבריאות מייעדים את המשלוח הראשון לאנשים המרותקים לבתיהם, בדיוק מהסיבה הזו, וההערכה היא שכבר בתחילת השבוע הבא יחל מבצע חיסון האנשים שנמצאים בקבוצות התעדוף הראשונות לחיסון, ומרותקים לבתיהם.