הוגש כתב האישום המתוקן נגד נתניהו: "להטיב את הסיקור התקשורתי"

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה. על פי כתב האישום המתוקן, מתוך 315 דרישות לסיקור אוהד עבורו ועבור בני משפחות, נתניהו היה מעורב ב-150 מהן

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/01/21 17:47 יט בטבת התשפא

הוגש כתב האישום המתוקן נגד נתניהו: "להטיב את הסיקור התקשורתי"
נתניהו עם פרקליטיו, צילום: Amit Shabi/POOL

הפרקליטות הגישה היום (א) כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4,000, פרשת בזק-וואלה. השופטים קיבלו את בקשות בנימין נתניהו ושאול ואיריס אלוביץ' - והורו למחוק מכתב האישום את כלל הביטויים המופנים ל"ראש הממשלה ומשפחתו", ולהתייחס ל"ראש הממשלה" בלבד.

נתניהו דורש לתקן את כתב האישום: "ייחסתם לי מעשים של רעייתי ובני"

כתב האישום המתוקן, כולל פירוט של 315 אירועים קונקרטיים הכוללים דרישות מאתר "וואלה" להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו. לטענת הפרקליטות, בכ-230 דרישות כאלה, קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו בכ-150 דרישות עבורו ועבור בני משפחתו.

בכתב האישום נכתב: "הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים ודרישה למנוע שידור ריאיון שנערך עם נתניהו. הפירוט מופיע בנספח א' של כתב האישום".

נזכיר כי לפני כשבועיים, שלושת שופטי ההרכב, רבקה פרידמן-פלדמן, עודד שחם ומשה בר-עם, קבעו כי "יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין נאשם 1 (נתניהו) לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים, הן בפירוט הדרישות המיוחסות לכל אחד מהם, והן בפירוט ה'מתן' שניתן, על פי הנטען, לכל אחד מהם". הנחיה דומה ניתנה גם בנוגע לזוג אלוביץ' - לפרט את טובות ההנאה שהתקבלו במסגרת היחסים בין הזוג לנתניהו ומשפחתו ולהסיר את הביטויים ה'כלליים'.

לפני כחודש וחצי, סנגוריו של ראש הממשלה, עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד, הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים מסמך, ובו הם דורשים לערוך תיקונים בכתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה, "נוכח הפגמים הקשים שנפלו בו". הסנגורים טענו לליקויים ופגמים שנפלו בהליך ניסוח כתב האישום. לשיטתם, הליקויים והפגמים בוצעו באופן שיטתי ואף מכוון.

ארבעת הנאשמים בתיק, נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס, צריכים להגיש את המענה שלהם לכתב האישום ב-11 בינואר. הדיון עצמו צפוי להתקיים יומיים לאחר מכן, בנוכחותם.