נתניהו: "כנראה שנהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה"

ראש הממשלה הצהיר כי "השילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה". אדלשטיין הנחה את משרדו: בתוך מספר ימים - מאה אלף מתחסנים ביום

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/20 19:14 ט בטבת התשפא

נתניהו: "כנראה שנהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה"
נתניהו מקבל את החיסון, צילום: חיים צח, לע"מ (פלאש90)

האם ישראל עשויה לצאת מהקורונה בתוך מספר שבועות? ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (ה') כי בשבוע הבא צפויה ישראל להגיע למאה אלף מתחסנים ביום, וכי בתוך מספר שבועות עשויה המדינה "לצאת מהקורונה", כלשונו.

מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור

"בזמן הזה אנחנו הופכים את ישראל לאלופת העולם בחיסונים. אתמול חיסנו 65 אלף אזרחים, ועד סוף השבוע הבא אני מקווה שנגיע ל-100 אלף חיסונים ביום", אמר נתניהו. "אני רוצה להגיד לכם שהשילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

דברי ראש הממשלה מגיעים בהמשך לפרסום הערב בחדשות 12, לפיו מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אישר לקופות החולים להשתמש בעודפי החיסונים של חברת פייזר, ולהפיק מנה נוספת מכל בקבוקון חיסון - שישה חיסונים במקום חמישה.

עודפי החיסונים התגלו לאחר פתיחת המשלוחים של פייזר, ובחברה הסבירו כי כמות החיסון הנותרת בכל בקבוקון לאחר חמש מנות עשויה להשתנות, בהתאם לסוג המחטים והמזרקים, אך הבהירו כי הכמות המינימלית לחיסון אחד היא 0.3 מ"ל, ולכן לא יצאה הודעה מוקדמת בנושא.
לאחר ההבהרה של פייזר אישר ה-FDA האמריקאי להשתמש בעודפים למנות חיסון נוספות, בתנאי שכל חיסון מכיל 0.3 מ"ל, על פי הנחיות החברה, והערב, כאמור, הדבר אושר גם בישראל.

משמעות האישור היא, כי קופות החולים יוכלו להגדיל ב-20% את מלאי החיסונים העומדים לרשותם, וכי במקום במקום 8 מיליון מנות שיש כיום בישראל, יהיו 9 מיליון ו-600 אלף מנות, כלומר עוד 800 אלף איש שיוכלו להתחסן.

בעקבות כך, הורה שר הבריאות אדלשטיין לפרופ' לוי להגדיל את יעד החיסונים ליום, ולהגיע כבר בשבוע הבא למאה אלף מתחסנים ביום אחד. יחד עם המשלוחים הבאים של החיסונים שיגיעו לישראל, נראה כי מדובר בבשורה של ממש.

נתניהו: "השארת מתכונת הלימודים - כדי להקל על ההורים"

בתחילת דבריו התייחס ראש הממשלה להחלטה שהתקבלה מוקדם יותר היום, להשאיר את הלימודים בגנים, בכיתות א'-ד' ובכיתות י"א-י"ב כיום לימודים מלא, ולא מקוצר כפי שהוחלט בממשלה. "לאחר התייעצות שקיימתי היום עם שר הבריאות ושר החינוך, החלטנו שגני הילדים, כיתות א׳-ד׳ וכיתוב י״א-י״ב ימשיכו במתכונת הלימודים הרגילה. עשינו את זה קודם כל כדי שהתלמידים הללו לא יפסידו לימודים, ושנית, גם כדי להקל על ההורים". אמר ראש הממשלה. 

כזכור, כבר אתמול הלילה וביתר שאת הבוקר תקפו חברי כנסת, ראשי רשויות ורבים במערכת החינוך את ההחלטה. ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כתב אמש בלעג כי "אני מציע שנכבה את האור  ונסגור את הדלת. זה יצור תחושה שאין אף אחד בבית, ואז גם לא נצפה שמישהו ינהל פה משהו".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, אמר היום כי הוועדה בראשותו לא תאשר את תנאי הסגר: "לא מוכן לתת יד לטלטול מערכת החינוך", כתב שפע. "ילדי ישראל שבויים בידי החלטות ממשלה מנותקות מהשטח. לא אאשר תקנות שמפקירות את ילדי כיתות ה'-י' ובמיוחד את החלטתם להגביל את שעות הגנים ל-8 עד 13. בראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה שעד אז תעביר אלינו הממשלה החלטות מתוקנות, שנוכל לאשר".