נתניהו: "ערוכים ל-60,000 חיסונים ביום"

במהלך מסיבת העיתונאים לרגל הגעת המשלוח הראשון מחברת פייזר, הכריז ראש הממשלה כי החיסונים הראשונים יינתנו כבר ב-27 בדצמבר. שר הבריאות הצהיר כי תקופת הבידוד תרד ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/12/20 20:10 כג בכסלו התשפא

נתניהו: "ערוכים ל-60,000 חיסונים ביום"
נתניהו ואדלשטיין, הערב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר (ד') נחת בנתב"ג משלוח החיסונים הראשון, והערב בהצהרה לכלי התקשורת בנושא היערכות להתחסנות אזרחי ישראל מפני הקורונה, הכריז נתניהו כי החיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר. אדלשטיין הודיע כי תקופת הבידוד תקוצר ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח דבריו: "זה לא מובן מאליו שישראל הקטנה, עם תשעה מליון אזרחים, מקבלת את החיסונים יחד עם בריטניה. זה הישג גדול. אנחנו נמשיך לשמור על ההנחיות וייתכן שנצטרך להדק חלק מהמגבלות בימים הקרובים. אני מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו וכדי לעשות זאת ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האדם הראשון שמתחסן בישראל. מחר, עם שר הבריאות, ניפגש עם ראשי קופות החולים והחיסונים הראשונים יינתנו ב-27 בדצמבר". נתניהו הוסיף ואמר כי הם ערוכים לספק כ-60 אלף חיסונים לאזרחים מדי יום.

"היום זה יום של בשורות טובות", פתח שר הבריאות יולי אדלשטיין. "היום הסתיימו במשרד הבריאות דיונים על אורך הבידוד הנדרש, והחלטנו שבכפוף לשתי בדיקות שליליות יהיה אפשר לצאת מבידוד אחרי עשרה ימים. אנחנו בימים הקרובים נודיע מתי יכול הכלל הזה. זו בשורה למשק הישראלי וגם לאזרחים". 

"חנוכה עכשיו ואנחנו לפני נס פח שמן נוסף. מה שהיה נראה כמו חלום ורוד שאולי נגשים אותו ביוני-יולי מגיע אלינו ממש עכשיו. מעט החיסונים שהיו אמורים להגיע אלינו, גדלו לכמות שתספיק למאות אלפי אזרחים כבר בשבועות הקרובים. בקרוב יגיעו לכאן עוד מיליוני חיסונים. את החיסונים נחלק בצורה יעילה על ידי קופות החולים ובתי החולים אין פריסה טובה יותר מקופות החולים הישראליות. מה שאנחנו רואים כאן זה פרי של עבודה קשה של ראש הממשלה ושלי ושל הצוות המקצועי במשרד הבריאות". 

אדלשטיין סיים את דבריו ואמר כי מי שיתחסן יוכל לנוע בחופשיות רבה יותר: "כל אזרח ואזרחית שיתחסנו יקבלו כרטיס או דרכון ירוק - אם בצורה של אפליקציה או כרטיס מגנטי - ובכך נוכל להחזיר את המשק הישראלי לפסים מהר יותר. ההצלחה תלויה גם בכן ובכם. ככל שתלכו להתחסן יותר המשק יוכל להיפתח יותר, זאת נוסחה פשוטה וברורה. אנשי המקצוע קובעים את התעדופים, תהיה כאן שקיפות מלאה. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים לעבור את חנוכה. אל תתקהלו, תשמרו על ההנחיות".