החיסונים הראשונים הגיעו לישראל. נתניהו: "מתכוון להיות הראשון להתחסן"

ראש הממשלה נתניהו הכריז כי זהו אחד הימים המרגשים בכהונתו כראש ממשלה, והצהיר כי יהיה הראשון להתחסן בישראל. בימים הקרובים צפויים להגיע חיסונים נוספים, והיעד לתחילת מבצע החיסונים הוא ה-20 בדצמבר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/20 09:11 כג בכסלו התשפא

החיסונים הראשונים הגיעו לישראל. נתניהו: "מתכוון להיות הראשון להתחסן"
המטוס ועליו החיסונים בנתב"ג, צילום: GPO

ראשוני החיסונים של חברת פייזר נחתו הבוקר (ד') בישראל. בשבוע הקרוב צפויים להגיע לארץ כשני מיליון חיסונים, שיספיקו לחיסונם של כמיליון בני אדם (שתי מנות חיסון לאדם, בהפרש של כארבעה שבועות בין מנה למנה). 

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס שהתקיים בנתב"ג, עם נחיתת המטוס שהביא את החיסונים הראשונים, כי הוא מתכוון להיות הראשון שיתחסן בישראל, וכי זהו אחד הימים הכי מרגשים עבורו מאז שהוא מכהן כראש ממשלה.

"אני מכהן לא מעט שנים כראש ממשלת ישראל", אמר נתניהו, "וזהו אחד הרגעים המרגשים ביותר, שעבדתי עליו קשה מאוד, חודשים ארוכים, עם שר הבריאות ואנשי משרדו, כדי להביא מזור ופתרון למגפת הקורונה. הנה כאן אתם רואים את המלגזה מורידה את החיסונים הראשונים, נביא לכאן מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל.

"שוחחתי אתמול בערב שיחה שמינית עם מנכ"ל פייזר אלברט בורלה. אני רוצה להודות לו ולצוותו. אנחנו כאן ביום חג גדול למדינת ישראל. אנחנו  רואים את הסוף. צריך עדיין לשמור על הכללים, על המסכות, על הידיים, על המרחק, אבל הסוף נראה לעין. מה שחשוב לי שאזרחי ישראל יתחסנו.אני מאמין בחיסון הזה. אני מצפה שהוא יקבל את האישורים המתאימים בימים הקרובים ביותר ואני רוצה שאזרחי ישראל יתחסנו, וכדי לעשות זאת אני רוצה לשמש להם דוגמא, ואני מתכוון להיות הראשון שמתחסן בחיסון הזה במדינת ישראל.
אני בטוח שרבים מכם יעשו גם כן. אנחנו רואים את הסוף בקצה המגפה. זהו יום חג לישראל".

בהמשך אמר נתניהו: "אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לשמש שזורחת, יום שמש נפלא בכל המובנים. זה לא מובן מאליו שמדינת ישראל, מדינה עם תשעה מיליון תושבים, מקבלת את החיסונים בשורה אחת עם המדינות המובילות בעולם. עכשיו אנחנו נדאג שהם יגיעו למרכז האחסון הלוגיסטי הנפלא שלנו, שהוא כמה דקות מכאן, בקירור ובסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר בעולם. אנחנו יוצאים לדרך".

תחילת מבצע החיסונים - 20 בדצמבר

ישראל חתמה על הסכם עם פייזר לאספקה של שישה מיליון חיסונים, שיספיקו לשלושה מיליון מתחסנים. בנוסף לישראל הסכמים גם עם חברת מודרנה, שהחיסון שלה צפוי להיות מאושר ב-FDA האמריקאי בשבוע הבא, ועם חברת אסטרהזנקה, שהניסוי בחיסון שלה החל מחדש בעקבות נתונים לא ברורים.

תאריך היעד שהציב משרד הבריאות לקופות החולים לתחילת החיסונים הוא ה-20 בדצמבר, יום ראשון שאחרי חג החנוכה. בימים הקרובים יפרסם משרד הבריאות את סדרי העדיפויות לחיסונים, כשבראש הרשימה צפויים לעמוד כמובן צוותי הבריאות השונים, ובהמשך אוכלוסיות הסיכון.

טרם הוחלט האם כל קופה תחסן את מבוטחיה בעצמה, או שיוקמו מתחמי חיסונים כלליים, וגם ההחלטה הזו צפויה בימים הקרובים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן